زیبایی

مهربانی کردن می تواند یک ضدافسردگی طبیعی باشد

مهربانی کردن می تواند یک ضدافسردگی طبیعی باشد
محققان گزارش می دهند افرادی که از افسردگی یا اضطراب رنج می برند ممکن است بتوانند با کمک به دیگران، حتی به روش های کوچک، به خود کمک کنند.

مهربانی کردن می تواند یک ضدافسردگی طبیعی باشد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، در مطالعه اخیر بر روی ۱۲۲ فرد مبتلا به علائم افسردگی یا اضطراب، کسانی که شروع به اعمال مهربانی‌های کوچک در روز کردند، علائم شأن بهبود یافت.

این مطالعه نشان داد وقتی نوبت به تقویت احساس ارتباط اجتماعی می‌رسید، این حرکات مهربانانه حتی بهتر از دو تکنیک مورد استفاده در «گفتگودرمانی» استاندارد عمل کردند.

کارشناسان می‌گویند این یافته‌ها به قدرت مهربان بودن اشاره می‌کند. احتمالاً دلیل آن است که به افرادی که مشکلات سلامت روانی دارند کمک می‌کند حتی به طور موقت از لاک خود بیرون بیایند.

تحقیقات گذشته نشان داده است که اعمال محبت آمیز نظیر نوشتن یک یادداشت حمایتی برای یک دوست یا خریدن یک فنجان قهوه، نه تنها می‌تواند احساس خوبی در گیرنده ایجاد کند، بلکه برای سلامتی هدیه دهندگان نیز مفید است.

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، ۱۲۲ بزرگسال را که در مقیاس استاندارد افسردگی و اضطراب نمرات بالایی داشتند، انتخاب کردند. سپس به طور تصادفی هر شرکت کننده را به یکی از سه گروه تقسیم کردند.

به یک گروه گفته شد که فعالیت‌های اجتماعی را دو روز در هفته انجام دهند، و به گروه دوم دستور داده شد که گزارشات فکری شأن را دو بار در هفته تکمیل کنند که با هدف کمک به آنها در شناسایی الگوهای فکری منفی خود و تلاش برای تغییر جهت آنها بود. هر دو تکنیک در درمان شناختی رفتاری، یک “گفتگو درمانی” استاندارد برای افسردگی و اضطراب استفاده می‌شود.

به افراد گروه سوم گفته شد که سه بار در روز به مدت دو روز از هر هفته اعمال محبت آمیز انجام دهند.

مطالب خواندنی:  مصرف نکردن این مواد غذایی افسردگی را تشدید می کند

این مطالعه نشان داد که پس از پنج هفته، هر سه گروه به طور متوسط بهبودی در علائم سلامت روان خود نشان دادند. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در هفته ۱۰ (پنج هفته پس از پایان مداخلات)، تأثیر نیز تا حدی قدرت ماندگاری داشت.

منبع:مدیسن نت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *