زیبایی

«کتامین» با به روزرسانی افکار منفی موجب تسکین افسردگی می شود

«کتامین» با به روزرسانی افکار منفی موجب تسکین افسردگی می شود

«کتامین» با به روزرسانی افکار منفی موجب تسکین افسردگی می شود

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، «کتامین» دارویی است که معمولاً به عنوان داروی بیهوشی استفاده می‌شود، با این حال استفاده از آن به عنوان درمان افسردگی کاملاً شناخته نشده است.

یک مطالعه جدید نشان داد که تجویز کتامین می‌تواند به افراد کمک کند پس از دریافت اطلاعات مثبت، باورهای خوش بینانه تری پیدا کنند.

درمان افسردگی می‌تواند چالش برانگیز باشد. برخی از افراد به داروها یا درمان‌های معمولی که پزشکان برای درمان افسردگی استفاده می‌کنند به خوبی پاسخ نمی‌دهند. بنابراین، کارشناسان به طور مداوم در حال تحقیق در مورد راه‌های جدید برای کمک به بهبود گزینه‌های درمانی برای افراد مبتلا به افسردگی هستند.

یک مطالعه جدید به دنبال بررسی چگونگی استفاده از کتامین می‌تواند به افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان کمک کند.

آنها دریافتند که استفاده از کتامین به برخی از شرکت کنندگان کمک کرد تا باورهای منفی خود را به روز کنند. به روز رسانی این باورها بیشتر با کاهش علائم افسردگی همراه بود.

افراد مبتلا به افسردگی می‌توانند انتظارات منفی در مورد آینده داشته باشند، حتی اگر شواهدی ارائه شود که این باورهای منفی را تأیید نکند. در مقابل، افراد بدون افسردگی با دریافت اطلاعات مثبت بیشتر باورهای خود را به روز می‌کنند که به آن تعصب خوش بینی گفته می‌شود.

محققان در این مطالعه به دنبال بررسی این موضوع بودند که چگونه کتامین می‌تواند بر باورهای منفی در میان افراد مبتلا به افسردگی تأثیر بگذارد.

این مطالعه شامل ۵۶ شرکت‌کننده متشکل از ۳۰ نفر در گروه کنترل و ۲۶ نفر مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان بود.

مطالب خواندنی:  چگونه حامی فرد مبتلا به افسردگی باشیم؟

شرکت کنندگان مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان، سه مورد تزریق کتامین را طی یک هفته، ۴۸ ساعت پس از اولی و سپس ۵ روز بعد دریافت کردند. محققان شرکت کنندگان را ۲۴ ساعت قبل از تزریق اول، چهار ساعت بعد و چهار ساعت بعد از تزریق سوم بررسی کردند.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان، توانایی بیشتری برای به روز رسانی مثبت برخی باورها پس از درمان با کتامین داشتند. این تغییر در به روز رسانی باور بیشتر با کاهش علائم افسردگی همراه بود.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که روان‌درمانی تقویت‌شده با دارو (تقویت‌شده با کتامین) می‌تواند ایده خوبی برای درمان افسردگی باشد. با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع:مدیکال نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *