زیبایی

لایه برداری از پوست چه کاربردی دارد؟

لایه برداری از پوست چه کاربردی دارد؟

لایه برداری از پوست چه کاربردی دارد؟

پاییز که می شود، بسیاری از افرادی که به زیبایی و سلامت پوستشان اهمیت می دهند، به دنبال راهکارهای لایه برداری از پوست می افتند. در مطالب پیشین درباره “روش صحیح لایه برداری از پوست“ نکته هایی بسیار مهم بیان کردیم. اما آیا شما میدانید که لایه برداری دقیقا برای چه کاری انجام می شود؟ در این مطلب توضیح می دهیم که لایه برداری از پوست به چه منظوری انجام می شود و برای پوست چکار می کند.

لایه برداری از پوست چه مشکلاتی را حل می کند؟

لایه برداری از پوست به اهداف مختلفی انجام می شود. گاهی برای رفع و گاهی برای پیشگیری از یک مشکل پوستی انجام می شود. لایه برداری مانند شمشیر دو لبه است که اگر اصول آن را بدانیم و درست انجام دهیم، مزایای زیادی برای پوستمان دارد ولی اگر درست انجام ندهیم، آسیب دو چندان به پوست وارد می شود. بنابراین حواستان باشد که برای هر هدفی که دارید، لایه برداری را در زمان مناسب و به روش صحیحی انجام دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید. در اینجا به مهمترین کاربردهای لایه برداری اشاره می کنیم:

۱- پاکسازی و بازسازی پوست

اولین کاربرد لایه برداری نوسازی پوست است. لایه برداری سلولهای مرده و مشکل دار پوست که در لایه شاخی پوست قرار دارد را میزداید و پوست را وادار به ساختن سلولهای جدید و سالم می نماید. داشتن پوستی نو با لایه برداری امکان پذیر است. لایه برداری پوست را تمیز می کند و پوست جدید سالم جایگزین آن می شود. لایه برداری برای احیای پوست و رفع کدری پوست کاربرد دارد.

۲- لایه برداری از پوست برای رفع جوش زیرپوستی و سرسیاه

جوشهای زیرپوستی و سرسیاه با لایه برداری مناسب از پوست زدوده می شود. جوشهای سرسیاه که به دلیل تجمع باکتری ها و آلودگی ها در منافذ پوست اتفاق می افتد با لایه برداری از پوست رفع می شود. اگر لایه برداری از پوست در منزل و با استفاده از محصولات لایه بردار انجام شود، زدودن کامل جوشهای سرسیاه و زیرپوستی، حدود ۲ الی ۳ ماه زمان می برد.

لایه برداری پوست

۳- لایه برداری از پوست گام اول درمان لک صورت

درمان لک ساده نیست. روش درمان و محصولاتی که باید در رژیم درمان لک استفاده شود، بستگی به نوع لک، عمق آن و قدمت ایجاد لک دارد. اما یک چیز در همه روشهای درمان لک مشترک است. لایه برداری از پوست اولین گام درمان لک صورت است.

بدون لایه برداری درمان لک صورت از هر نوعی که باشد، میسر نیست. درمان لک صورت با یک اقدام خاص در مدت زمان کوتاه انجام نمی شود. درمان لک صورت تداوم رعایت اقدامات و استفاده از محصولات تجویز شده را لازم دارد. آن هم در مدت زمان نسبتا طولانی و لایه برداری اولین اقدام رژیم درمان لک می باشد.

۴-آبرسانی به پوست با لایه برداری

جالب است بدانید که یکی از کاربردهای لایه برداری آبرسانی به پوست است. لایه برداری توسط اسید میوه AHA با درصدهای زیر ۱۰% نقش آبرسانی پوست را دارد. آبرسان های قوی که برای پوست خشک فرموله می شود، معمولا حاوی درصدهای ضعیفی از AHA نیز هست.

۵-لایه برداری برای جوانسازی

از آنجاییکه لایه برداری، پوست را مجبور به ساختن کلاژن و سلولهای جدید می کند، به جوانسازی پوست کمک بزرگی میکند. اگر نگاهی به لیست ترکیبات محصولات ضدچروک کنید، حتما نشانی از ترکیبات اسیدهای میوه را در آنها خواهید دید. لایه برداری از پوست چروکهای سطحی را از بین می برد و چروکهای عمیق را کم عمق می کند.

مراقبت های پس از لایه برداری از پوست

لایه برداری از پوست در کنار تمام مزایایی که دارد بسیار آسیب زننده خواهد بود اگر مراقبت های بعد از لایه برداری درست انجام نشود. در طول دوره لایه برداری و مدتی پس از آن، پوست لایه محافظتی خود را از دست داده است و بسیار آسیب پذیر است. بنابراین در این دوره به شدت از پوست مراقبت کرد. مهمترین اقدامات محافظت از پوست پس از لایه برداری به شرح زیر است:

۱-محافظت از آفتاب

استفاده از ضدآفتابهای متناسب با نوع پوستتان بهترین گرینه برای محافظت از آفتاب است. هر چند محافظت از آفتاب فقط به مصرف ضدآفتاب ختم نمی شود. محافظت از آفتاب یعنی در ساعات اوج تابش نور خورشید در برابر نور مستقیم خورشید نباشد و از لباسهای پوشیده استفاده کنید.

۲- ضدآفتاب رنگی ممنوع

فراموش نکنید در طول مدت لایه برداری از ضدآفتاب رنگی استفاده نکنید. رنگدانه های ضدآفتاب رنگی در لایه های زیرین پوست قرار می گیرد و آسیب زننده خواهد بود

۳- لایه برداری از پوست دورچشم ممنوع

پوست دورچشم به دلیل نازک بودن و حساس بودن، به هیچ وجه نباید لایه برداری شود. مشکلات پوست اطراف چشم را با باید با روشهای دیگری غیر از لایه برداری حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *