زیبایی

گیاه آلوئه وار و معجزه آن

گیاه آلوئه وار و معجزه آن

استفاده از ماسک خانگی آلوئه ورا برای صورت یکی از درمان‌های مؤثر آکنه و جوش‌ها است که باید به صورت منظم استفاده شود. الوئه ورا گیاهی از خانواده ساکولنت‌ها است که به صورت وحشی رشد می‌کند و برگ‌هایی ضخیم و دندانه دار دارد.

درون برگ‌های گوشتی الوئه ورا ژل شفاف غلیظی وجود دارد که به صورت موضعی برای تسکین پوست سوخته یا ملتهب استفاده می‌شود و بسیاری از افراد از آن برای درمان آکنه استفاده می‌کنند. آلوئه ورا خاصیت ضد باکتریایی دارد که احتمالا به همین علت است که در درمان موضعی جوش‌های صورت نقش مؤثری دارد.
خاصیت ژل آلوئه ورا به صورت خوراکی

عده‌ای از کارشناسان زیبایی بر این باورند که مصرف خوراکی آلوئه ورا می‌تواند برای آبرسانی، التیام پوست و تغذیه آن مفید باشد، اما شواهد کمی برای اثبات این ادعا وجود دارد. از آنجایی که ژل الوئه ورا حاوی مواد مغذی زیادی است می‌تواند برای ویتامین‌رسانی به پوست و بدن مؤثر باشد.
ماسک آلوئه ورا برای آکنه صورت

مطابق با تحقیقات ارائه شده از آلوئه ورا برای ساخت دارو‌های ضد آکنه استفاده می‌شود. اگر آکنه پوست شما خفیف است و به دنبال راهی مطمئن برای تسکین التهاب پوست و درمان آکنه‌ های صورت خود هستید، استفاده از ماسک الوئه ورا را فراموش نکنید.
طرز استفاده از ماسک آلوئه ورا برای صورت و پوست

با خرید الوئه ورا خالص و یا ماسک آن به جای پاک‌کننده‌ های صورت می‌توانید جریان خون را در پوست خود تقویت کرده و باکتری‌های مضر را از بین ببرید. همچنین می‌توانید نواحی جوش دار پوست صورت را درمان کنید، این ماسک را روی پوست قرار دهید و یا به جای آن ژل الوئه ورا را یک شب روی پوست بگذارید و صبح آن را بشویید تا قرمزی و سوزش ناشی از جوش‌ های صورت را کاهش دهید.
ماسک آلوئه ورا برای صورت همراه با گلاب

با ترکیب ژل آلوئه ورا با گلاب می‌توانید ماسک خانگی آلوئه ورا را درست کنید که خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی دارد. قرن هاست که برای پاکسازی زخم‌ها، از بین بردن درد و التیام سوختگی از ماسک و ژل ورقه ای الوئه ورا استفاده می‌شود. افراد بسیار کمی به ژل آلوئه ورا حساسیت دارند، اما برای اطمینان بیشتر حتما قبل از مصرف، تست آلرژی انجام دهید.
ماسک صورت آلوئه ورا، عسل و دارچین

همانطور که قبلا هم گفتیم، الوئه ورا دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند به کنترل و کاهش باکتری‌های مولد آکنه کمک کند. دو ماده دیگر ضد باکتری عسل و دارچین هم همین ویژگی را دارند. با ترکیب هر سه ماده با هم می‌توانید ماسک خانگی آلوئه ورا برای صورت را درست کنید و شانس خود را برای داشتن پوستی صاف و بدون آکنه امتحان کنید.
طرز تهیه ماسک آلوئه ورا برای جوش و لک

ماسک خانگی آلوئه ورا برای صورت را می‌توانید در خانه به راحتی درست کنید. فقط کافیست که ۲ قاشق غذاخوری عسل خالص را با ۱ قاشق غذاخوری الوئه ورا خالص مخلوط کنید. مخلوط باید نه زیاد شل و نه زیاد سفت باشد. به طوری که به راحتی بتوانید آن را روی صورت پخش کنید. بعد از این مرحله یک چهارم قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده را با مخلوط به دست آمده ترکیب کنید. ماسک آلوئه‌ورا را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود نگه دارید و سپس به طور کامل صورت خود را شستشو دهید. اگر بتوانید از این ماسک نقابی جادویی یک شب در میان استفاده کنید، بعد از گذشت یک یا دو ماه شاهد از بین رفته جوش و آکنه‌های صورت‌تان خواهید بود.
ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

ماسک الوئه ورا و آب لیمو ظاهری شاداب و با طراوت به صورت شما می‌بخشد. این ماسک خاصیت روشن کنندگی پوست را دارد و باعث می‌شود که پوست شما بسیار نرم و لطیف شود. ماسک الوئه ورا علاوه بر اینکه منافذ پوست شما را تمیز می‌کند، برخی از باکتری‌هایی که ممکن است باعث آکنه شوند را از بین می‌برد. آزمایش‌های بالینی انجام شده در مورد ماسک خانگی آلوئه ورا و آبلیمو حاکی از آن است که اسید‌های موجود در آب لیمو، پاک‌کننده‌های مؤثری برای باکتری‌ها و همچنین برای درمان آکنه هستند.
طرز تهیه ماسک خانگی آلوئه ورا با آبلیمو

برای تهیه ماسک خانگی آلوئه ورا و آبلیمو باید از ژل آلوئه ورا خالص به عنوان پایه استفاده کنید و حدود یک چهارم قاشق چایخوری آب لیمو را به ۲ قاشق غذاخوری آلوئه ورا اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که نسبت آب لیمو به آلوئه را در حدود ۸ به ۱ نگه دارید تا پوست خود را تحریک یا ملتهب نکنید. اجازه دهید ماسک الوئه ورا با آبلیمو به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس کاملا بشویید.
قیمت ماسک آلوئه ورا

اگر به دنبال خرید محصولات ساخته شده از آلوئه‌ورا هستید، باید بدانید که قیمت ماسک آن و محصولات مشابه آن که از آلوئه‌ورای خالص و بکر ساخته شده باشند، خیلی گران نیستند.

به طور کلی انواع کرم آبرسان آلوئه ورا، ژل شستشوی آلوئه ورا، ماسک آلوئه ورا برای صورت و… از این دست وجود دارد که به راحتی و با قیمتی مناسب می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید و در روتین مراقبت روزانه از پوست خود قرار دهید. بدین ترتیب دیگر نگران پوست خود و محافظت از آن نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *