زیبایی

چرا باید از کرم آبرسان استفاده کرد؟

چرا باید از کرم آبرسان استفاده کرد؟

استفاده منظم از لوسیون، کرم‌های مرطوب‌کننده و کرم آبرسان، باید بخشی از رژیم‌های مناسب برای مراقبت از پوست شما باشد. واضح است که برخی از این محصولات بسیار بهتر ساخته شده و تأثیر مثبتی را روی پوست ما خواهند گذاشت. لوسیون و کرم آبرسان تولید شده با ویتامین‌های فراوان، برای محافظت از پوست در طول روز، انتخابی مهم برای پوست شما خواهد بود. در این متن قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که چرا استفاده از کرم آبرسان مناسب پوست ما، امری ضروری است.

بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان بعد از استحمام، اصلاح یا لایه‌برداری است. برای برخی از ما، این زمان لازم ممکن است دو بار در روز باشد. استفاده از کرم مناسب (مانند کرم خیار و آلوورا یا کرم آبرسان نارگیل)، به جهت رطوبت رسانی به پوست، بعد از دوش گرفتن بسیار مهم است. زیرا آب گرم تمام رطوبت و چربی‌های پوست شما را از بین می‌برد و آن را خشک خواهد کرد. گرچه آب گرم ممکن است آرامش‌بخش باشد، اما پوست شما را نیز خراب می‌کند. پس بهتر است که هیچ‌وقت استفاده از کرم آبرسان را فراموش نکنید.

هشدار مهم: کنارگذاشتن مرطوب‌کننده‌ها، ممکن است منجر به چین و چروک‌های عمیق در پوست شود. دکتر ویتنی بوو، متخصص پوست هشدار می‌دهد: «هنگامی‌که سطح پوست به خطر بیفتد، همان چیزی که با خشک شدن آن مشاهده می‌کنیم، در واقع یک التهاب مزمن با درجه پایین را می‌بینیم که به‌ مرور زمان تأثیری بدی روی پوست خواهد گذاشت».
چگونه کرم آبرسان به جوان ماندن پوست کمک می‌کند؟

پوست صورت، گوش‌ها، گردن و قفسه سینه، به تغییرات محیطی بسیار حساس هستند. این نواحی از پوست همچنین سلول‌ها را با سرعت بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های بدن، دور می‌ریزند؛ بنابراین برای ترمیم خود به رطوبت نیاز دارند تا سلول‌های پوستی جوان را تشکیل دهند. این محصول همچنین به دلایلی که در ادامه اشاره می‌شود در جوان ماندن پوست مؤثر است.
مرطوب‌سازی مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد

مرطوب‌سازی روزمره می‌تواند احتمال بروز خشکی شدید یا چربی را کاهش دهد. افراط در هر دو حالت برای پوست مضر است و باعث بیماری‌های پوستی شایع مانند آکنه می‌شود.
سایر لکه‌های پوستی را پنهان می‌کند

استفاده از کرم آبرسان روزانه، مانند کرم آبرسان خیار، استتار لکه‌های پوست را تضمین می‌کند. دلیل این امر این است که مرطوب‌کنندگی باعث می‌شود پوست اندکی براق شود و رنگ‌های مختلف پوست را یکدست می‌کند.
مرطوب‌سازی احتمال مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد

استفاده از کرم آبرسان مناسب پوست می‌تواند به حفظ تعادل آن کمک کند. وقتی پوست خیلی خشک یا چرب باشد، بسیاری از مشکلات شایع پوستی مانند آکنه شروع به ظهور می‌کنند. لازم است که به این نکته توجه کنید در صورتی که پوست شما تمایل به چربی داشته باشد، بهتر است که به دنبال یک لوسیون مناسب باشید. همچنین یک مرطوب‌کننده‌ که با ترکیبات لایه‌بردار ساخته شده است، پیدا کنید. اما اگر پوست شما خشک است، استفاده از یک آبرسان مناسب شما است.

نکته مهم: استفاده از برخی کرم‌ها مانند کرم خیار قدیمی، چربی زیادی را به پوست شما منتقل خواهد کرد. به همین خاطر بهتر است که از نمونه‌های جدید این محصولات از جمله آبرسان کلاژن، آبرسان امگا ۳، آبرسان پپتاید و آبرسان رویال ژلی استفاده کنید. این محصولات با فرمولاسیون جدید تأثیر بهتری را روی پوست شما خواهند گذاشت.

همچنین، مرطوب‌کنندگی می‌تواند باعث کاهش لکه‌های پوستی شود. پوست تازه و مرطوب دارای میزان مقاومت لازم است که می‌تواند لکه‌های موجود را برطرف کند.
کرم آبرسان با چروک‌ها مقابله می‌کند

طبق گزارش یک مجله تخصصی در زمینه پوست در انگلیس، افرادی که پوست آن‌ها به طور مناسب مرطوب است، کمتر با مسائلی چون چروک شدن پوست و یا پیری زودرس آن مواجه خواهند شد.

تأثیر ماساژ در استفاده از کرم آبرسان

مهم است که تأثیر ماساژ هنگام استفاده از کرم آبرسان را فراموش نکنید. زیرا به تحریک گردش خون و تولید سلول‌های جدید کمک می‌کند. مقدار مناسبی از کرم را روی دست خود بریزید. آن را روی کف دست پخش کرده و به‌صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. خوب است که این حرکت ۲ تا ۳ دقیقه طول بکشد.

در مجموع، استفاده از کرم‌های مناسب برای پوست ضروری است و زیبایی صورت و بدن ما را چند برابر می‌کند. در نتیجه بهتر است به‌ جای استفاده از روش‌های مضر و خطرناک، با پیشگیری و استفاده از راه‌های ساده از سلامتی خود محافظت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *