زیبایی

نقش آرگان در زیبایی مو

نقش آرگان در زیبایی مو

هیچ شخصی نمی تونه تاثیر شگفت انگیز زیبایی و سلامت و درخشندگی مو رو روی چهره و زیبایی کتمان کنه. برای همینه که تو ادبیات و داستان های افسانه ای از سالیان دور تشبیه های جالبی برای زیبایی موهای پریشان معشوق در دست باد بیان شده. درسته که برای زیبایی و جذابیت مو کارهای مختلفی میشه انجام داد اما در مورد نقش آرگان در زیبایی مو همه خانوم ها اتفاق نظر دارن.
اگه تمایل دارید بدونید روغن آرگان چیه و چه خواص فوق العاده ای برای پوست، مو و حتی ناخن داره با ما در این مطلب همراه باشین. مسلما زیبایی پوست و مو برای خانوم ها و آقایان اهمیت زیادی داره. معمولا افراد خوش ذوق که به سلامتی شون اهمیت میدن هزینه های بالایی برای مواد آرایشی بهداشتی با کیفیت صرف می کنن. ممکنه هدفشون از این کار بازگردوندن زیبایی از دست رفته اشون باشه.
یکی از ویژگی های محصولات مراقبتی بهداشتی که افراد رو ترغیب به خرید می کنه چند کاره بودنشونه. در این صورت افراد می تونن نیازهای بیشتری رو پوشش بدن. البته ظاهرا به نظر میاد دور از ذهن باشه که یک محصول بتونه با آسیب کم از پس چند مشکل بر بیاد، اما واقعا چنین محصولی وجود داره.

روغن آرگان چیست؟

شاید به گوشتون نخورده باشه اما روغن آرگان به طلای مایع مشهوره و اکسیر جادوییه که از درمان پوست و مو گرفته تا پیشگیری از سرطان و مشکلات گوارشی موثره. این روغن کارساز از میوه درخت آرگان با نام علمی Argania spinosa گرفته میشه. جالبه بدونید که این درخت در برابر گرما، خاک ضعیف، خشکی و شرایط طاقت فرسا مقاومه. شاید در واقع همین مقاومت درخت باعث شده میوه ای که ازش حاصل میشه تا این حد مفید و پر خاصیت باشه.
در حقیقت بیشترین اهمیت درخت آرگان به واسطه  وجود روغن در هسته میوه اش هست. بومیان مراکش از این ماده مغذی برای ذخیره غذایی، درمان و تغذیه پوست و مو استفاده می کردن. یکی از خواص جالب توجه این روغن اینه که اگر استعمال خارجی بشه می تونه رشد و تولید مثل سلولها رو تقویت کنه. ویتامین A موجود در این اکسیر زیبایی، پوست و مو رو تغذیه می کنه و از آسیب دیدگی نجاتشون میده.
به دلیل نقش آرگان در زیبایی مو و پوست در محصولات آرایشی بهداشتی به وفور ازش استفاده شده.
روغن آرگان محصولی برگرفته از هسته میوه درختی به نام آرگانه که در مراکش رشد میکنه و در گذشته به عنوان روغن پخت و پز ازش استفاده می کردن. خواص این محصول بعدها به تدریج شناخته شده و به عنوان داروی خانگی برای زیبایی پوست و مو به کار می رفته.

نقش آرگان در زیبایی مو چیه؟

 حتما شما هم تو اطرافیانتون کسانی رو مشاهده کردین که با وجود موهای بلند و پر پشت اما موهاشون در حالت کلی بی رمقه و جذابیتی برای شما نداره. در مقابل افرادی رو هم در کوچه و خیابون می بینیم که موهای بسیار کم پشتی دارند و هر طرف سرشون چهار تا لاخ مو دیده میشه اما خیلی صاف و براق و خوشرنگه.
اگه کمی موشکافانه برای دلیل این نازیبایی در موهای برخی افراد کنجکاو بشین حتما مشاهده می کنین که موهاشون ظاهر کدر، زمخت و نوک موهاشون شاخه شاخه شده است. توی اون لحظه دلتون میخاد یه راهکار مناسب تقدیم طرف مقابل تون کنین تا موهاش ظاهر بهتری پیدا کنه اما به ذهنتون خطور می کنه که خودتون هم با موهای وز شده و دائما گره خورده درگیر هستین و باید یه فکری به حال خودتون بکنین. شاید هم مدتهاست درگیری با موهاتون رو تحمل می کنین بدون اینکه دنبال راه درمان باشین.
اگه واقعا مصمم هستین که به فریاد موهاتون برسین باید بگم که روغن آرگان تقریبا بر هر دردی درمانه. وقتی روغن آرگان رو روی سطح موهاتون ماساژ میدین کم کم به ساقه موها نفوذ کرده و بدنه آنها رو تقویت می کنه.
اگه به طور مرتب از این روغن استفاده کنید می بینید که موخوره ها به تدریج از بین میره و از شرشون خلاص میشین. مواقعی پیش میاد که دلمون میخواد موهامون به حدی زیبا و درخشنده باشه که به قول معروف با یه دست کشیدن به سر و روش و آرایش ساده بتونیم توی مهمونی ها حاضر بشیم و زیبایی موهامون رو به رخ بکشیم در حالی که بدون شنیون به اندازه کافی جذابیت دارن.
خوش خبری اینکه این خواسته تون رو هم میتونید با نقش آرگان در زیبایی مو تحقق ببخشین. روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 9 همراه با ویتامین E هست که یک پکیج تقویتی همه چی تموم رو برای تغذیه مو میسازه. این ترکیب حالت وز شدگی مو رو در مدت کمی از شروع مصرف از بین می بره، اینجاست که میتونین با اعتماد به نفس کامل موهاتون رو دورتون بریزید و از زیبایی خیره کنندش لذت ببرید.
یکی از چالش های بزرگ همه خانومها اینه که به خاطر مصرف مداوم رنگ، موهاشون دچار آسیب های مختلف میشه که گاهی تا چند سال درگیرش هستن. حتما این حالت ها رو کمابیش در اطرافیانتون مشاهده کردید. خیلیاشون همیشه از گره خوردن و گوله شدن موها و چسبندگی تارهای مو گلایه دارن. خیلیای دیگه بعد از مدتی رنگ موهاشون، رنگ و فرم و حالت موهاشون کلا تغییر می کنه.
خب حالا که مواد شیمیایی این فاجعه روی موهامون ایجاد کرده و فکر و ذهن مون رو پریشون کرده چه کاری از دست مون بر میاد؟ شاید باورتون نشه اما نقش آرگان در زیبایی مو خیلی شگفت انگیزه در ضمن همونطور که میدونید وقتی موهای شما بیش از حد خشک بشه ممکنه با شوره سر درگیر بشید.
حالا نقش آرگان در زیبایی مو بیشتر خودشو نشون میده و با رطوبت رسانی به پوست و موی سر وارد عمل میشه. برای رهایی از مشکلاتی مثل شوره سر کمی از روغن آرگان رو روی پوست سر مالش بدین تا به خوبی جذب بشه بعد از اون حوله ای رو توی آب داغ بزارید و بعد از آبگیری روی سر قرار بدید.

حالت دهنده طبیعی مو

تعجب نکنین همینطور که گفتم روغن آرگان برای تقویت مو معجزه آسا عمل میکنه شما حتی می تونید این روغن حیات بخش رو جایگزین نرم کننده ها و حالت دهنده های شیمیایی کنین. اگه میپرسین چطوری؟ کافیه قبل از سشوار کشیدن چند قطره روغن آرگان روی مو ماساژ بدین و بعدش با کمک شونه و سشوار موها رو به هر حالتی که می خواین در بیارین و ببینین نقش آرگان در زیبایی مو واقعا چیه.
شاید شما هم مثل من این تجربه رو داشته باشین که از فرم و حالت بسیار زیبای موی دوست یا آشنا خیلی خوشتون میاد و تصمیم میگیرین هر جور شده دلیل این خوش حالتی مو رو کشف کنید و در نهایت وقتی از کشمکش بگم نگم درونی تون راحت می شین و ازش می پرسین! یک کلمه میگه : روغن نارگیل میزنم یا موهامو فلان شامپوی خارجی زدم و یا در ناباورانه ترین حالت اسم کتیرا رو میاره.
اما در تجربه ای که من داشتم در کمال ناباوری با اثرات عجیب روغن آرگان مواجه شدم اولش برام عجیب بود که یک روغن ساده بتونه اینقد به موها جلا بده، ترمیمش کنه، رشدش رو بیشتر کنه اما وقتی در مورد خواص عالی و نقش آرگان در زیبایی مو بیشتر بررسی کردم متوجه شدم این روغن که از دل طبیعت زنده گرفته میشه، یک مرطوب کننده طبیعی پوست  و مو هست که با کمک اسیدهای چرب ویژه مثل اولئیک اسید و اسید لینولئیک موها رو نرم و انعطاف پذیر می کنه.
روغن آرگان با ویتامین  E غنی شده و یک لایه چربی مفید روی پوست و مو ایجاد می کنه.
این یعنی حفاظت طبیعی از ساقه های مو که اونها رو از خشکی و آسیب محیطی حمایت می کنه. جالب اینجاست که بدونید حتی اونایی که از ریزش موهاشون ناراحتن روغن آرگان دوای دردشونه.
خصوصا اگه این ریزش بخاطر عفونت های قارچی باشه. مخلص کلام این که روغن آرگان برای تقویت مو عالیه و جلوی عواملی که ریزش مو ایجاد می کنه رو می گیره. حالا که خیالتون از بابت خواص عالی و نقش آرگان در زیبایی مو راحت شد پس دست به کار بشید و این اکسیر شفابخش رو برای مجموعه مراقبتی پوست و مو مهیا کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *