زیبایی

بهترین سبک زندگی

بهترین سبک زندگی
بهترین سبک زندگی

چگونه به بهترین سبک زندگی دست یابیم؟

بهترین سبک زندگی برای هر کسی معنی متفاوتی دارد. اگر یک فرم نظر سنجی دستتان بگیرید و در کوچه خیابان از ۱۰۰ نفر آیتم های سبک زندگی ایده آل را بپرسید، به انبوهی از معیارها برای معنی سبک زندگی ایده آل برخواهید خورد. دلیل آن این است که هر فردی سلیقه، سطح انتظار، توانایی ها و تمایلات متفاوتی دارد. بنابراین نمی توان معنی مشخصی از سبک زندگی ایده آل ارائه داد. در اینجا ما وجه مشترک سبک زندگی افراد مختلف را بیان می کنیم. با تاکید بر اینکه “بهترین سبک زندگی” برای هر فردی میتواند موارد اضافه تر یا کمتری داشته باشد.

منظور از سبک زندگی چیست؟

سبک زندگی به مجموعه رفتارهای ما در زندگی، مانند غذاهایی که میخوریم، ارتباطاتی که برقرار میکنیم، لباسهایی که میپوشیم، هیکلی که ساختیم، کیفیت پوستی که داریم، کتابهایی که خواندیم، وظایفی که داریم، شغلی که داریم و بطور کلی تمام آنچه انتخاب کردیم در زندگی مان انجام دهیم گفته می شود. بله انتخاب! سبک زندگی ما همان چیزی است که آن را انتخاب کردیم. حتی اگر مطابق آنچه از قبل می خواستیم نیست. در واقع نحوه زندگی شما در حال حاضر ، صرف نظر از اینکه شما آن را دوست دارید یا نه ، همان چیزی است که شما برای زندگی مانند آن انتخاب کردید.
بهترین زندگی

بهترین سبک زندگی چیست؟

آیا سبک زندگی فعلی شما همان چیزی است که آن را می خواستید؟ برخی از افراد در مقطعی از زندگی به خودشان می آیند و می بینند که کارهای روز مره ای که انجام میدهند، شغلی که دارند، دوستانشان، هیکلشان، پوستشان و بطور کلی سبک زندگی شان آن چیزی نیست که می خواستند. اما واقعیت آن است که اکنون این سبک زندگی را دارند. اگر مطابق خواسته تان نیست، میتوانید آن را تغییر دهید.
بیایید تصویر خودتان را در زندگی کمی بزرگتر کنید و بیشتر دقت کنید. آیا این همان فردی است که میخواهید؟ اگر پاسخ این سوالتان “خیر” است، از خود بپرسید “من می خواهم زندگی ام چگونه باشد؟” به بهترین و صادقانه ترین شکل ممکن به این سوال پاسخ دهید. زیرا پاسخ این سوال، تعریف شما از آنچه در زندگی می خواهید است. در واقع کسی که می خواهید بشوید را مشخص می کند و در نهایت پس از مدتی به واقعیت تبدیل می شود.
پاسخ این سوال همان راهی است که باید در آن قدم بردارید. این خود اولین قدم به سمت سفر شما به زندگی ایده آل است. این به معنی کمال گرایی نیست ، به هیچ وجه. بهترین سبک زندیگ شما همان سبکی است که رضایت درونی شما را بالا ببرد. شما را تبدیل به فردی کند که به آن افتخار می کنید. نتیجه تغییر سبک زندگی فعلی به سمت “سبک زندگی ایده آل” آرامش است. همان چیزی که اکثر آدمها این روزها آن را گم کرده اند.

داشتن بهترین سبک زندگی

گامهای که باید برای بهترین سبک زندگی بردارید
همانطور که گفتیم معنی “بهترین سبک زندگی” از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما متخصصان روانشناسی گروهی از اقدامات را برای بهترین سبک زندگی پیشنهاد دادند که رضایت فردی افراد را بالا می برد. اینها کلیاتی است که تا حدود ۶۰ یا ۷۰ درصد شما را به سمت بهترین سبک زندیگ با معیارهای سلامت جسم و روان می برد.

۱- موارد غیرضروری را حذف کنید.

برخی از کارها و اقدامات هستند که شما را از زندگی ایده آلتان دورمی کند ولی خواسته و ناخواسته آنها را انجام میدهید. آنها ممکن است افراد ، افکار ، رویدادها ، عادت ها و غیره باشند. آنچه شما باید انجام دهید این است که آنها را از بین ببرید زیرا آنها در سبک زندگی ایده آل شما جایی ندارند. اینها همان هایی هستند که شما را از زندگی دلخواه بازمی دارد. مثلا مقایسه کردن خود با دیگران، منتظر شدن برای شرایط بهتر، روزمرگی، بیش از حد اهمیت دادن به حرف دیگران و بسیاری از کارهایی دیگری که نه تنها سازنده نیست بلکه واقعا مخرب روح و روان است.

۲- سبک تغذیه خود را بهبود دهید

سبک تغذیه خود را بهبود دهید. یک رژیم غذایی خوب رژیمی است سرشار از آنتی اکسیدانها، سبزیجات و غلات و پروتئین و چربی های مفید. نمی توان انتظار داشت که بطور کامل غذاهای سرخ کردنی، فست فورها و تنقلات غیرمفید را حذف کرد. اما گام برداشتن در این جهت و تغییر به سمت این مسیر، خود موفقیتی است که بهبود چند درصدی ایجاد می کند. حذف شیرینی جات و مواد حاوی شکر بطور کامل در طولانی مدت میسر نیست یا اینکه بسیار سخت است. اما میتوان مصرف شکر سفید را محدود کرد. قند مورد نیاز بدنتان را از میوه ها دریافت کنید.
غذای سالم در بهترین سبک زندگی

۳- خواب کافی و منظم داشته باشید

اشکالاتی که در کمبود خواب وجود دارد شوخی ندارد. بهترین حالت برای سیستم بدن، خواب ۷ ساعتی در شب است. آن هم در ساعت مشخص. جالب است بدانید اگر خواب شب شما ۱ ساعت کمتر شود یعنی به جای ۷ ساعت، ۶ ساعت بخوابید، خطر چاقی ۲۳ درصد افزایش می یابد. شما به هفت تا نه ساعت خواب شبانه نیاز دارید. اگر در خوابیدن مشکلی دارید ، از روغنهای آرامش بخش استفاده کنید ، غذاهای تقویت کننده خواب بخورید و شرایط محیطی را برای یک خواب خوب فراهم کنید. در هر حال الگوی خواب خود را اصلاح کنید. خواب خوب شبانه تاثیر زیادی در کیفیت عملکرد مغز شما در طول روز دارد و احساس رضایت بیشتری را در فرد ایجاد میکند.
خواب کافی برای زندگی خوب

۴- آب کافی بنوشید

کم آبی بدن تاثیرات جبران ناپذیری برای فرد ایجاد می کند. نوشیدن آب کافی (در حالت ایده آل ۶۴ اونس یا هشت لیوان هشت اونسی در روز) منجر به انرژی بیشتر ، پوست بهتر و حتی ممکن است کاهش وزن شود. حتی اگر احساس تشنگی نمیکنید ولی آب کافی در طول روز بنوشید.

۵- ورزش کنید

ورزش ضروری ترین تغییری است که باید به سبک زندگی خود دهید. لازم نیست ورزشکار حرفه ای باشید. کافیست در طول روز حدود ۱ ساعت ورزش کنید. یادتان باشد کارهای خانه ورزش نیست فقط تحرک است. خوب است که تحرک داشته باشید اما تحرک جای ورزش را نمیگیرد. اگر به باشگاه بروید و زیر نظر مربی ورزش ساده ای را انجام دهید که خوب است. اگر شرایطت زندگی شما به باشگاه رفتن سازگاری ندارد در خانه ورزش کنید. این روزها به اندازه کافی برنامه های اینترنتی که بتوان با آن یک ورزش صحیح را انجام داد وجود دارد.
وزش برای زندگی سالم و شاد

۶- پروبیوتیک مصرف کنید.

مکمل های مورد نیاز بدنتان را مصرف کنید. علم روز نشان میدهد که مصرف پروبیوتیک ها در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارند. پروبیوتیک‌ها مکمل‌های غذایی حاوی میکروارگانیسم های زنده‌ای هستند که برای سلامتی میزبان مفید هستند. کمک به حفظ تعادل باکتری‌های مضر و مفید روده، حفظ سلامتی دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی و کاهش عفونت ها، کمک به بهبود جذب مواد معدنی و مغذی و کنترل رشد ویروس ها و باکتری های بیماری زا از فواید مصرف محصولات پروبیوتیک به شمار می آید. مصرف پروبیوتیک ها رشد باکتری‌های مضر را در شرایطی که افراد دچار استرس هستند، کنترل کرده و به سلامت افراد کمک می‌کنند.

۷- برای عشق ورزیدن وقت بگذارید.

عشق نیاز روحی هر فردی است. عشق ورزیدن را تمرین کنید. درست است که عشق ورزیدن به شریک زندگی و فرزندان جزو بهترین و با کیفیت ترین نوع عشق ورزیدن است اما فقط محدود به این نیست. هر کسی میتواند در زندگی فردی یا چیزی یا گروهی برای عشق ورزیدن داشته باشد. عشق ورزیدن در ذات هر فردی نهادینه شده است و به حال خوب کمک میکند. آن را از زندگی خود حذف نکنید.
سبک زندگی سالم

۸- برای خودتان وقت بگذارید.

این مهمترین نکته این مطلب و اثربخش ترین کار برای تغییر به سمت بهترین سبک زندگی است. به صدای درونی خود گوش فرا دهید ، روی کارهایی که از انجام آنها لذت می برید تمرکز کنید. هیچ چیزی به اندازه اینکه برای خودتان اختصاصی وقت بگذارید حالتان را خوب نمیکند. هرچقدر هم سرتان شلوغ باشد و مسئولیت هایی در زندگی داشته باشید، اما باز هم حداقل یک ساعت از شبانه روز را اختصاصی برای خودتان وقت بگذارید و کاری که خیلی به آن علاقه دارید را انجام دهید. آن کار میتواند وزرش کردن، کتاب خواندن، نقاشی کشیدن، خطاطی کردن، یا حتی بازی کردن باشد. کاری باشد که واقعا از انجام آن لذت می برید. شاید به کمی خودخواهی نیاز داشته باشد. خودخواهی همیشه بد نیست.
زندگی شاد

۹- برنامه ریزی کارهای روزانه از شب قبل

ثابت شده است که برنامه ریزی کارهای روزانه معجزه می کند. برنامه ریزی را جزو سبک زندگی خود قرار دهید. برنامه ریزی برای کارهای روزانه، برنامه ریزی و تهیه چک لیست برای سفر، برای مهمانی برگزار کردن و برای هر کاری که در زندگی انجام میدهید از قبل به آن فکر کنید و برنامه ریزی کنید تا با کیفیت بالاتری انجام شود.

۱۰- شغل مورد علاقه تان را انجام دهید

کار کردن در شغلی که به آن علاقه ندارید فرسایشی ترین اقدام زندگی است. هرگز این ظلم را در حق خودتان نکنید که شغلی که دوست ندارید را هر روز انجام دهید. این کار شاید سخت ترین کار در تغییر سبک زندگی باشد. عوض کردن شغل یا محیط شغل اصلا کار ساده ای نیست. اما اگر از شغل خود یا محیط کاری تان راضی نیستید، همین امروز اقدام کنید برای بهتر کردن آن. اگر آنجا تغییر نمیکند، شما جایگاه خودتان را تغییر دهید و برای یافتن شغل مورد علاقه تان اقدام کنید. اثرات کار کردن در شغلی که از آن نفرت دارید آنقدر زیاد است که هر تغییر مثبت دیگری که در سبک زندگی خود انجام دهید را تحت پوشش خود قرار میدهد و اثرات آنها را کمرنگ میکند.

۱۱- سفر و سرگرمی داشته باشید

سفر کردن یا سرگرمی ایجاد کردن هزینه دارد. اما هزینه ای که برای آن میکنید، بازتاب بسیار مثبتی در سطح رضایت شما از زندگی دارد. لازم نیست سفرهای پرهزینه یا سرگرمی های گران قیمت داشته باشید. کافی است بخواهید و جستجو کنید. مطمئن باشید موارد زیادی از سفرهای کوتاه و بلند و سرگرمی های جذاب کم هزینه پیدا خواهید کرد.
سبک زندگی شاد

۱۲- وابستگی هایتان را کم کنید

وابستگی های هر فرد در زندگی مثل طناب اسارت است. وابستگی به هر فرد یا چیزی ضرر دارد. حتی وابستگی به فرزند یا همسر. طوری خودتان را بسازید که حذف شدن هر فرد یا چیزی در زندگی تان، آسیب بزرگی به شما نزند. شاید این کار در حرف ساه باشد ولی در عمل واقعا سخت است. اما باید برای این تغییر در سبک زندگی خود اقدام کنید. افراد مختلف واکنشهای مختلفی در حذف وابستگی هایشان در زندگی نشان می دهند. در نهایت افرادی که وابستگی های کمتری داشته باشند، راحتتر می توانند در بحران های زندگی به زندگی عادی برگردند. وابستگی ها توانمندی های فرد را کم میکند. هرگز اجازه ندهید وابستگی شما به فردی یا چیزی محدودیت های آزاردهنده در زندگی تان پیش بیاورد.

۱۳- به زیبایی تان اهمیت دهید

شاید این نکته بنظر ضروری نیاید. اما جالب است بدانید آمار روانشناسان نشان می دهد که افراد وقتی از وضعیت ظاهر خود مانند هیکل، پوست و موی خود رضایت دارند، روان سالمتری دارند و آمادگی بیشتری برای بهبود هر ناخوشایندی در زندگی دارند. زیبایی ظاهری، داشتن هیکل زیبا (نه چاق و نه لاغر) پوست زیبا و سالم، موهایی سالم و خوش حالت و اندامی سالم است. بنابراین رژیم غذایی مناسب و ورزش برای داشتن اندامی خوش فرم را جدی بگیرید. به سلامت و زیبایی پوست و موهای خود اهمیت دهید. برنامه ریزی صحیحی برای اصلاح آنچه که از ظاهرتان شما را ناراحت میکند انجام دهید و به آن عمل کنید. مثلا اگر جوش های صورت شما، برایتان ناراحت کننده است، حتما با مشورت یک پزشک و استفاده از داروها و محصولات مراقبت از پوست مناسب، زیبایی و سلامت پوست صورتتان را برگردانید.
مراقبت از پوست در زندگی سالم
تغییر سبک زندگی چقدر زمان میبرد؟
تغییر سبک زندگی یک شبه اتفاق نمی افتد و به زمان نیاز دارد. زمان مورد نیاز برای تغیر سبک زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بستگی به انعطاف پذیری آدمها و اهداف آنها دارد. اینکه چقدر برای دست یافتن به بهترین سبک زندگی مصمم هستید هم تاثیر زیادی در مدت زمان رسیدن به آن دارد. خوب است بدانید بهترین سبک زندگی نطقه انتها ندارد. شما همیشه در مسیر رسیدن به آن خواهید بود. هر گامی و هر درصدی از دست یابی به آن موفقیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *