زیبایی

انواع دلتنگی چیست و چگونه با دلتنگی کنار بیایم؟

انواع دلتنگی چیست و چگونه با دلتنگی کنار بیایم؟
لتنگی یکی از عواطف بسیار شدید و آزار دهنده در اعماق وجود انسان هاست که همه ی ما حداقل برای یک بار هم که شده آن را به صورت کاملا عمقی و از ته قلب مان حس کرده ایم. معمولا حس ناشی از دلتنگی با نوعی خلا همراه است که فرد را یا کاملا منفعل می کند و یا حس بی قراری شدید را در او به وجود می آورد.

انواع دلتنگی چیست و چگونه با دلتنگی کنار بیایم؟

چرا دلمان تنگ می‌شود/ برای رفع دلتنگی چه کارهایی انجام دهیم؟

مقدمه ای درباره دلتنگی

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،دلتنگی یکی از عواطف بسیار شدید و آزار دهنده در اعماق وجود انسان هاست که همه ی ما حداقل برای یک بار هم که شده آن را به صورت کاملا عمقی و از ته قلب مان حس کرده ایم. دلتنگی می تواند نسبت به موارد مختلفی ایجاد شود. معمولا حس ناشی از دلتنگی با نوعی خلا همراه است که فرد را یا کاملا منفعل می کند و یا حس بی قراری شدید را در او به وجود می آورد.

دلتنگی می تواند در هر سنی رخ دهد و ما نمی توانیم دلتنگی را محدود به یک رنج سنی در جامعه کنیم. از این رو دلتنگی با توجه موضوع اتفاق افتاده و سن افراد و شرایطی که فرد در آن زندگی می کند، می تواند وجه های مختلفی داشته باشد.

ما در ادامه قصد داریم تا ابعاد مختلف دلتنگی را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که هر دلتنگی با توجه به منشا آن می تواند چگونه باشد و ما چگونه می توانیم از پس دلتنگی مان برآییم و با آن مقابله کنیم. پیشنهاد می کنیم اگر دلتنگ هستید و در شرایطی حضور دارید که ممکن است دلتنگی زیاد به سراغ تان بیاید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید :

انواع دلتنگی چیست و چگونه با دلتنگی کنار بیایم؟

کنار آمدن با دلتنگی

انواع دلتنگی و راه های مقابله با دلتنگی

همان طور که در ابتدای محتوا نیز خدمت تان عرض کردیم، دلتنگی می تواند انواع مختلفی داشته باشد و هر فرد در زندگی راه های خاص خودش را برای مقابله با آن استفاده می کند. در برخی مواقع شدت دلتنی به حدی است که خارج از کنترل شده و کل زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می دهد. در حدی که کیفیت زندگی فرد را تا حد خیلی زیادی کاهش می دهد. برای مقابله با این شرایط، راهکارهای زیادی وجود دارند که هر کدام از آن ها باید با توجه به موضوع مطرح شده انتخاب شوند.

مطالب خواندنی:  مدیریت کردن هیجانات مان چیست؟

انواع دلتنگی چیست و چگونه با دلتنگی کنار بیایم؟

راه های کنار آمدن با دلتنگی

دلتنگی ناشی از فقدان و از دست دادن عزیزان

این نوع از دلتنگی یکی از رایج ترین انواع دلتنگی ها به شمار می رود. از دست دادن پدر و یا مادر، خواهر و برادر و یا همسر و خیلی از عزیزان، اتفاق ناخوشایندی است که ممکن است همه ما در طول زندگی چندین ساله مان بلخره با آن مواجه شویم. خیلی ها این دلتنگی را در سن های پایین و خیلی ها آن را در سنین بالا تجربه می کنند.

این نوع دلتنگی معمولا نوعی از فقدان است که هر چقدر سن بالاتر باشد، فرد راه های مقابله با آن را بهتر بلد است. این نوع دلتنگی در اکثر مواقع همیشه وجود دارد و مانند هر دلتنگی در روزهای اولیه فقدان شدت بیشتری دارد. باید اجازه بدهید که زمان بگذرد. بی تابی زیاد و عدم کنترل بر روی شرایط و عواطف و عکس العمل ها، فقط شرایط را بدتر و بدتر می کند. البته انتظار اینکه تمامی این عواطف و احساسات سرکوب شوند هم خیلی زیاد است.

درد و دل کردن، گریه کردن و قبول اینکه فرد مورد نظر دیگر در بین ما نیست می تواند کمک خیلی زیادی در کنترل دلتنگی کند. شما باید واقعیت زندی را بپذیرید و بعد نگاه خود را وسیع تر کنید و به این موضوع فکر کنید که این اتفاق یک روزی برای همه رخ خواهد داد.

ارتباط خود را با خانواده و دوستان تان حفظ کنید و اجازه دهید که آن ها به نوبه ی خودشان، در غم تان شریک باشند و شما را همراهی کنند. در این شرایط معمولا افراد غم دار، منفعل می شوند و اینجاست که همراهان می توانند به کمک آن ها بیایند. اما این را هم بدانید که برخی شرایط اگر به تنهایی نیاز دارید، این حس را سرکوب نکنید و اجازه دهید و دوران غم و دلتنگی، زمان خود را در روح شما سپری کند.

مطالب خواندنی:  خجالتی و کم رو بودن ارثی به جامانده از اجداد

دلتنگی ناشی از جدایی زن و شوهر و تمام شدن یک رابطه عاطفی

این نوع از دلتنگی نیز یکی از رایج ترین انواع دلتنگی است که معمولا سنین جوانی و زمانی که افراد می توانند به یک رابطه وارد شوند، اتفاق می افتد. وقتی دو نفر در یک رابطه عاطفی قرار میگیرند، طبیعتا وابستگی ها و امیال مختلفی بین شان شکل میگیرد و خاطره سازی های زیادی با هم خواهد داشت.

طبیعتا این اتفاق خصوصا در روابط رسمی ازدواج عمق بیشتری در روابط نامزدی و دوستانه قبل ازدواج دارد. با این عمق و شدت عواطفی که بین دو طرف رابطه بر قرار است طبیعتا تمام کردن یک رابطه می توان موجی از عواطف شدید و دلتنگی های زیاد را به سمت افراد روانه کند که در برخی از مواقع کنترل آن ها از حد خارج شده و فرد بی تاب می شود. پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید این عواطف و دلتنگی را بپذیرید. با پذیرش این موضوع شما کمک می کنید که این دوران بتواند سپری شود و روز به روز بهبود پیدا کنید.

انواع دلتنگی چیست و چگونه با دلتنگی کنار بیایم؟

روش های کنار آمدن با دلتنگی

دلتنگی ناشی از فاصله ها

گاهی اوقات پیش می آید که به دلیل ادامه تحصیل، ازدواج و هزار و یک موضوع دیگر، افراد یک خانواده و یا دوستان مجبور می شوند که محل زندگی شان را دورتر کنند. در این شرایط معولا دلتنگی یکی از رایج ترین عواطفی است که سرباز می کند.

اما این دلتنگی نسبت به موارد ذکر شده قبلی قابل کنترل تر خواهد بود چرا که طرف مقابل حضور دارد و از همه مهم تر او هم چنین حس دلتنگی را نسبت به شما تجربه می کند. در چنین شرایطی صحبت کردن، ویدیو کال و یا پیام دادن به شخص، می تواند بهترین راه حل ممکن باشد. شما با این کار می تواند بخشی از عواطف و دلتنگی های تان را کنترل نمایید.

در کل تمامی دلتنگی ها می توانند شدت مختلفی داشته باشند. تا یک حدی کنترل این دلتنگی از دست انسان ها خارج می شود و بی تا و یا منفعل می شوند. لازم است بدانید که در چنین شرایطی، فقط و فقط مراجعه به یک مشاور و متخصص است که می تواند به شما کمک زیادی کند. چرا که او با تخصص و تجربه خود، می تواند کمک بسیار زیادی کند تا شما بتوانید از پس این مسیر آزاردهنده به خوبی برآیید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *