زیبایی

ادویه قورمه سبزی شامل چه چیزهایی است؟

ادویه قورمه سبزی شامل چه چیزهایی است؟

ادویه قورمه سبزی شامل چه چیزهایی است؟

قورمه سبزی از جمله‎ غذاهای اصیل و مخصوص ایرانی است که به عنوان سمبل ملی ذائقه‌ی ایرانی شناخته می‌شود. اگر بخواهید مزه قورمه سبزی شما منحصر به فرو و خاص باشد، باید از ادویه های گوناگونی استفاده کنید که هر کدام عطر و طعم ویژه ای به قرمه سبزی شما می دهد. در ادامه به معرفی ادویه قورمه سبزی و طرز تهیه تهیه آن می‌پردازیم.

ادویه و چاشنی قورمه سبزی

ترکیبات ادویه مخصوص قورمه سبزی

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ابیتوته،همانگونه که احتمالا می دانید هر نقطه از کشور ما قورمه سبزی را به صورت مختلفی درست می‌کنند که سبب تفاوت طعم و مزه آن می‌شود. شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید هر کدام از موارد این ادویه را کم و زیاد کرده تا به مزه دلخواه برسید. میزان ترشی، تلخی، شوری و شیرینی خورش شما با کم و زیاد کردن این موارد تنظیم می شود.

پودر غوره : ۲ قاشق غذا خوری

پودر گل محمدی: در صورت تمایل مقدار کم

زردچوبه : ۱ قاشق غذا خوری

پودر فلفل سیاه :۱ قاشق غذا خوری

پودر رازیانه : ۱ قاشق غذا خوری

تره خشک : ۲ قاشق غذا خوری

گشنیز خشک : ۲ قاشق غذا خوری

شنبلیله خشک : ۱ قاشق غذا خوری

اسفناج خشک : ۲ قاشق غذا خوری

جعفری خشک : ۲ قاشق غذا خوری

https://dl.greenbeautymag.com/2021/12/vegetable-spice-contain-2.webp

ادویه و چاشنی قورمه سبزی

طرز تهیه ادویه قورمه سبزی

در ابتدا باید سبزی‌های گفته شده را تهیه کنید و پس از شستن و پاک کردن آن‌ها را روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند. چنانچه سبزی‌ها را قدری خرد کنید سرعت خشک شدن آن‌ها بالاتر می رود. باید آن‌ها را در سایه و به دور از نور آفتاب خشک کنید تا سیاه نشوند.

روش دوم این است که سبزی خشک آماده تهیه کنید و در ادویه خود به کار ببرید، ولی استفاده از سبزی تازه هم سبب مزه بهتر شده و کیفیت ادویه شما را بالا می‌برد. این سبزی‌ها را در هاون ریخته و به خوبی بکوبید و مخلوط کنید تا قدری نرم شوند. سپس سبزی‌ها را در دستگاه آسیاب ریخته و مخلوط کنید تا یکدست شوند. در نهایت دیگر ادویه‌ها را اضافه کنید. این ادویه را می‌توانید تا دو سال در جای خشک و خنک نگهداری و استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه اسموتی موز و جو

مقدار ادویه و چاشنی قرمه سبزی چقدر باید باشد؟

میزان ادویه و چاشنی استفاده شده در قورمه سبزی کاملا به ذائقه افراد بستگی دارد، ولی بهتر است مقدار چاشنی و ادویه زیاد نباشد چون باعث تغییر طعم و رنگ خورش می شود. اغلب اندازه چاشنی ها معادل یک قاشق غذاخوری و ادویه ها معادل یک قاشق مرباخوری است.

زمان اضافه کردن ادویه قورمه سبزی

برای استفاده از این چاشنی، باید بگذاریم که قورمه سبزی به طور کامل جا بیفتد، آنگاه چاشنی را اضافه کنیم. پس از اضافه کردن این چاشنی باید بگذاریم، خورش حداقل به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا مزه چاشنی را جذب کند.

یکی از مهمترین نکات در پخت قورمه سبزی، استفاده از سبزیجات تازه با اندازه های مشخص است. برای تهیه قورمه سبزی باید سبزی به خوبی تفت داده شود، دقت کنید که تفت دادن بیش از اندازه سبزی باعث تغییر طعم تلخ شدن آن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *