زیبایی

هایلایتر چیست ؟

هیلایتر پودری گلدن رز

اگر تا به حال به بانوانی برخورد کرده‌اید که پوستی درخشان و اکلیلی دارند، به احتمال زیاد آن‌ها از هایلایترها استفاده کرده‌اند. امروزه هایلایتر‌ها، محصولات آرایشی محبوبی در بین بانوان هستند، چرا که زیبایی آرایش فرد را دو چندان کرده و گونه‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهند. در ادامه به سوالاتی از قبیل هایلایتر چیست و کاربردهای آن اشاره می‌کنیم.

محصولات آرایشی شاینی یا درخشان (منعکس‌ کننده نور) به دلیل توانایی آن‌ها در روشن کردن پوست‌های کدر، در حال حاضر بسیار محبوب هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع هایلایتر، فرق هایلایتر و کانسیلر، آموزش ساده استفاده از هایلایتر، فرق هایلایتر و کانتور، فرق هایلایتر مایع و پودری، راهنمای خرید بهترین هایلایتر صورت و… مطالعه این مقاله از وب‌سایت زیبایی سبز را از دست ندهید.

به منظور اطلاع رسانی به شما خوانندگان گرامی از یک آرایشگر اهل تورنتو و متخصص زیبایی کمک گرفتیم تا نحوه استفاده از هایلایتر آرایشی صورت را یاد بگیریم.
هایلایتر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

هایلایترها محصولات آرایشی هستند که نور را منعکس می‌کنند. هلن، آرایشگر معروف اهل تورنتو می‌گوید: «معمولا در بالاترین نقاط صورت و نواحی که می‌خواهید بیشتر به چشم بیایید یا برجسته شود، باید از هایلایتر پودری یا هایلایتر مایع استفاده کنید. می‌توانید هایلایتر براق را روی استخوان گونه، شقیقه‌ها، استخوان ابرو و حتی نوک بینی و در امتداد پل بینی خود بزنید.»

انواع هایلایتر آرایشی

پس از اینکه آموختیم هایلایتر چیست، باید با انواع آن آشنا شویم. در حال حاضر هایلایتر براق در انواع مایع، پودری و مدادی در بازار موجود است. البته استفاده از نوع مایع بیشتر مناسب افرادی است که در آرایش کردن حرفه‌ای هستند، چرا که کنترل نوع مایع روی پوست به مراتب سخت‌تر از نوع پودری آن است. از نوع پودری می‌توان راحت‌تر استفاده کرد. استفاده از هایلایتر مدادی نیز به مراتب آسان‌تر از دو نوع دیگر است.

فرق هایلایتر مایع و پودری

هایلایتر‌های مایع را می‌توان با کرم پودر مخلوط کرد و به کل پوست درخشش و زیبایی داد. در واقع از هایلایتر‌های مایع می‌توان به عنوان یک ماده درخشان روی تمامی آرایش صورت استفاده کرد و درخشش اندک و زیرکانه‌ای به پوست صورت داد، حال آنکه انواع هایلایتر پودری بیشتر مناسب روی آرایش هستند.

یعنی بر خلاف هایلایتر‌های مایع که بهتر است زیر کرم پودر و یا در ترکیب با کرم پودر استفاده شوند، از انواع هایلایترهای پودری باید روی آرایش استفاده کرد. یعنی زمانی که آرایش صورت کامل می‌شود، می‌‌توان روی گونه‌ها، کنار شقیقه‌ها و اطراف بینی از آن استفاده کرد.
فرق هایلایتر و کانتور

همان طور که در مطالب قبل توضیح دادیم، کانتور (Contour) محصولی آرایشی برای برطرف کردن نواقص صورت، برجسته‌تر نشان دادن بعضی نواحی صورت و به طور کلی گریم است. کانتور معمولا به صورت پودری، مایع و مدادی موجود است. بر خلاف ‌هایلایتر صورت، کانتور ظاهری کدر و غیر شفاف دارد و در انواع و اقسام رنگ‌های صورت از تیره به روشن موجود است.

فرق هایلایتر و کانسیلر

کانسیلر (Concealer) محصولی آرایشی و پرکاربرد برای پوشش دادن لکه‌های پوستی، تیرگی‌های دور و زیر چشم، جای جوش است. در واقع با استفاده درست و به جا از کانسیلر می‌توان آرایشی زیبا و بدون نقص انجام داد.

برای استفاده بهتر از کانسیلر معمولا باید رنگ کانسیلر را یک تا دو درجه روشن‌تر از پوست انتخاب کرد تا تیرگی ها و یا لک‌های پوست به خوبی پوشش داده شود.

استفاده از کانسیلر دور لب‌ها باعث می‌شود که لب‌هایی خاص‌تر و برجسته‌تر داشته باشید. البته می‌توانید با استفاده کانسیلر تمامی لکه‌ها، قرمزی و… روی پوست را پوشش دهید و پوستی زیبا و یکدست داشته باشید.

آموزش ساده استفاده از هایلایتر

مطابق با آموزه‌های خود‌آرایی با هلن: «برای استفاده از هایلایتر براق پودری و مایع باید از اسفنج استفاده کرد. اسفنج را نباید به صورت ادامه دار و ممتد روی پوست کشید، چرا که باعث ایجاد رگه روی پوست می‌شود. بلکه باید با حرکات ضربه مانند به آرامی با براش هایلایتر براق یا اسفنج آن را روی پوست زد.»

برای نتیجه بهتر، اسفنج را با آب خیس کنید و قبل از استفاده از این محصول، اسفنج‌تان را با حوله کاغذی خشک کنید و سپس از آن استفاده کنید. برای استفاده از هایلایتر‌های پودری به دنبال یک برس نرم و کرکی باشید و با حرکات ضربه مانند روی پوست خود بزنید. نباید اسفنج را خیلی به صورت خود فشار دهید، چرا که بقیه آرایشتان را از روی پوست بر می‌دارید.

هایلایتر مناسب رنگ پوست شما چه رنگی است؟

به منظور زیباتر نشان دادن آرایش، بهتر است که رنگ هایلایتر آرایشی صورت یک یا دو درجه از رنگ کرم پودر تیره‌تر باشد. بدین ترتیب ضمن درخشان نشان دادن آرایش صورت باعث برجسته‌تر نشان دادن گونه‌ها می‌شود.

راهنمای خرید بهترین هایلایتر صورت

همانطور که قبلا گفتیم، ‌هایلایتر در انواع پودری، مایع و هایلایتر مدادی موجود است. افرادی که پوست چرب دارند، باید از هایلایتر‌های مایع استفاده نکنند و در عوض از نوع پودری استفاده کنند، چرا که دوام بیشتری روی پوستشان دارد.

هلن می‌گوید: «اگر پوست چرب دارید و از هایلایتر مایع استفاده می‌کنید، احتمال قاطی شدن آرایش روی پوستتان بیشتر است. اگر پوست خشکی دارید، بهتر است که از هایلایترهای مایع استفاده کنید، چرا که هرگونه بافت زبر یا ناهموار را روی پوست از بین می‌برد. همچنین اگر پوستی مختلط دارید می‌توانید از هر دو نوع مایع و پودری استفاده کنید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *