آنتی اکسیدان قوی برای جوانسازی پوست کدامند؟

آنتی اکسیدان قوی برای جوانسازی پوست کدامند؟

جوانی و زیبایی نعمت گرانبهایی است که هر انسانی تمایل دارد مدت بیشتری از آن بهره ببرد. جوانی پوست با افزایش سن تحلیل می رود و این موضوع امری اجتناب ناپذیر است. درست است که نمیتوان پیری پوست را متوقف کرد. اما میتوان روند آن را کند کرد. اقدامات متعددی برای جوانسازی پوست وجود دارد. مثلا استفاده از کرم های ضدچروک در حفظ جوانی پوست تاثیر بسزایی دارد. در مطلبی بسیار کاربردی، درباره اینکه “بهترین کرم ضدچروک صورت چه نوع کرمی است؟” نکته های مهمی بیان کردیم. اما استفاده از کرم ضدچروک تنها راه مقابله با پیری پوست نیست. تغذیه یکی دیگر از عواملی است که در جوانسازی پوست بسیار تاثیرگذار است. در این مطلب بطور اختصاصی بیان میکنیم که چه چیزهایی بخوریم تا جوان بمانیم و چه غذاهایی در جوانسازی پوست تاثیرگذار است.
زنجیره جوانسازی پوست

قبل از اینکه به اصول تغذیه صحیح در جوانسازی بپردازیم، خوب است به این نکته اشاره کنیم هیچکدام از روشهای جوانسازی پوست، به تنهایی نمیتواند این فرایند طبیعی پوست (پیری پوست) را متوقف کند. جوانسازی پوست به مجموعه اقداماتی نیاز دارد که تغیه صحیح یکی از آنهاست.

موضوع دیگر این است که اقدامات جوانسازی پوست باید تداوم داشته باشد و بطور همیشگی در زندگی رعایت شود. تغذیه مناسب برای داشتن پوستی سالم و شاداب، موضوع یک روز و دو روز نیست. تغذیه سالم و سرشار از آنتی اکسیدان باید جزوی از سبک زندگی باشد. اثرات آن طی مصرف طولانی مدت بارز است. رژیم غذایی روزانه تان طوری تنظیم کنید که هر روز به میزان کافی ویتامین و پروتئین و آب دریافت کنید.
چه غذاهایی برای جوانسازی پوست مفید است؟

نوع تغذیه اثر بسزایی در پیدایش چین و چروک پوست دارد. افرادی که با رژیم های نامناسب در مدت کوتاهی وزن زیادی کم می کنند، اغلب دچار افتادگی پوست و چین و چروک درصورت می شوند. کمبود برخی از مواد غذایی در بدن، روند کلاژن سازی پوست را متوقف یا بسیار کند میکند. از این رو پیری زود رس پوست را به دنبال خواهد داشت. بطور کلی همگی میدانیم که خودرن میوه ها و سبزیجات و پروتئین ها جزو غلاهای سالم هستند و خوردن آنها به سلامت کلی بدن کمک میکند. اما در اینجا بطور اختصاصی بیان میکنیم که چه مواد غذایی در کلاژن سازی پوست تاثیر دارد و پوست را سفت و جوان و شاداب نگه میدارد.
قوی ترین آنتی اکسیدانها در کدام مواد غذایی وجود دارد؟

رادیکالهای آزاد عامل مخرب پوست و مسبب ایجاد چین و چروک صورت می باشند. رادیکالهای آزاد در اثر عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، سیگار کشیدن و اشعه ماوراء بنفش تشکیل می شود. آنتی اکسیدانها موادی هستند که از اثرات مخرب این رادیکالها جلوگیری می کنند. آنتی اکسیدانها در میوه ها و سبزی ها یافت می شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه بویژه خانواده‌ توت‌ها مثل توت‌فرنگی و شاتوت غنی از آنتی‌اکسیدان هستند.در گوجه‌فرنگی نیز ماده‌ای به نام لیکوپن وجود دارد که آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود و در پیشگیری از پیری پوست و سایر ارگان‌های بدن مفید است.امروز بیشتر داروهای ضدپیری (Anti-aging)‌ حاوی لیکوپن گوجه فرنگی است. در اینجا به برخی از مواد غذایی که حاوی آنتی اکسیدان بالایی هستند به شما معرفی میکنیم:
۱- آلو خشک برای جوانسازی پوست

آلو خشک به ارتقا سلامت استخوان ها و سلامت دستگاه گوارش مشهور است. اما فواید بسیار دیگری نیز به همراه دارد. یکی از آن مزایای زیبایی پوست است. مصرف آلو خشک یک روش خوش طعم و راحت را برای افزایش مصرف پلی فنول ها که آنتی اکسیدان های قوی است! پلی فنول ها در کنار استفاده از ضد آفتاب، می توانند به محافظت از پوست در برابر تأثیرات منفی اشعه ماورا بنفش نیز کمک کنند.

جوانسازی پوست
۲- انار برای جوانسازی پوست

عصاره دانه های انار یکی از ترکیبات ضدچروک در بسیاری از محصولات زیبایی است. لیزا دی فازیو نویسنده کتاب بزرگ اسموتی ها و سوپ های سلامت زنان توضیح می دهد: “دانه های انار حاوی آنتی اکسیدان قوی آنتوسیانین و همچنین اسید الاژیک است که هر دو باعث افزایش تولید کلاژن می شوند.”

آنتی اکسیدان برای جوانسازی پوست
۳- روغن زیتون

روغن زیتون باعث می شود پوست شما جوانتر به نظر برسد. روغن زیتون حاوی چربی های اشباع نشده مفید است که با افزایش خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست همراه است.

تاثیر زیتون بر جوانسازی پوست
۴- چای سبز

اگر به صورت ساکنین آسیای شرقی نگاه کنید، متوجه می شوید که همه آنها خیلی کم سن تر از سن واقعی شان بنظر می آیند. اکثر آنها پوست صاف و بدون چروکی دارند. یکی از دلایل این امر، مصرف زیاد چای سبز در چین و کره و کشورهای منطقه آسیای شرق است. چای سبز دارای پلی فنول زیادی است که از کلاژن محافظت می کند. کلاژن سازی مهم ترین عامل در جوان نگه داشتن پوست است.

چای سبز در جوانسازی پوست
۵- فلفل دلمه ای

ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است. یکی از منابع عالی ویتامین C فلفل دلمه ای است. چه زرد ، سبز و چه قرمز. اکثر افراد پرتقال را بعنوان منبع ویتامین سی میشناسند. اما مقدار ویتامین سی موجود در فلفل دلمه ای بسیار بیشتر از یک پرتقال است. فلفل دلمه ای را روزانه در سالاد مصرف کنید.

فلفل دلمه ای در جوانسازی پوست
۶- کلم بروکلی

کلم بروکلی منبغ غنی از ویتامین سی است که آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد.

کلم بروکلی در جوانسازی پوست
۷- گردو

بطور کلی آجیلها حاوی آنتی اکسیدانهای قوی هستند که برای سلامت و زیبایی پوست بسیار مفیدند. اما در بین آنها گردو بیشترین میزان آنتی اکسیدان را در مقایسه با سایر غذاها و آجیل ها دارد. گردو سرشار از ویتامین E ، ملاتونین و پلی فنول های غیر فلاونوئید است که به کلاژن سازی کمک میکند.

گردو در جوانسازی پوست
۸- زنجبیل

زنجبیل تازه حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که دارای خواص ضد التهابی برای کنترل روند پیری پوست است. بطور کلی زنجبیل برای بهبود گردش خون و کمک به بهبود التهاب در بدن نیز بسیار مفید است.

زنجبیل و جوانسازی پوست
۹- دارچین

دارچین دارای مقادیر زیادی پروآنتوسیانیدین ، یک دسته از پلی فنول ها با خواص ضد التهابی قدرتمند است. دارچین یک ادویه بسیار مفید است که میتوان در طبخ غذاهای زیادی از ان استفاده کرد.

دارچین در جوانسازی پوست

۱۰- انبه

انبه منبع غنی از ویتامین A و کاروتنوئیدها است. کاروتنوئیدها آنتی اکسیدان های موثری هستند که در رشد سلول و عملکرد ایمنی و جوان نگه داشتن سلولهای پوستی نقش بسزایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز دارید? کلیک کنید