زیبایی

۱۶ روش برای استفاده از لوازم آرایش تا آخرین قطره

احتمالاً گاهی با این مسئله مواجه شده‌اید که درست هنگامی که به تک‌تک لوازم آرایشی خود نیاز دارید و فکر می‌کنید لوازم آرایشی شما کامل است، متوجه می‌شوید یکی از آن‌ها تمام شده‌ است و یا به اندازه‌ای نیست که بتوان از آن استفاده کرد.

آگاهی از ترفندهای استفاده از لوازم آرایشی تا آخرین قطره به شما می‌آموزد که نه‌تنها همیشه مجبور به جا‌یگزین کردن لوازم آرایشی خود نیستید، بلکه می‌توانید بیش‌ازحد تصور خود از آن‌ها استفاده کنید.

در این مقاله، ۱۶ روش ارائه شده است که به کمک آن‌ها خواهید توانست تا حد امکان از لوازم آرایشی‌تان استفاده کرده و در طولانی مدت، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید.

۱- افزودن کرم مرطوب‌کننده صورت به کرم پودر و ساخت یک مرطوب‌کننده رنگی

اگر فکر می‌کنید که کرم پودر محبوب شما تمام شده است، احتمالا اشتباه می‌کنید. مقدار اندکی از این کرم ممکن است به دیواره‌های شیشه آن چسبیده باشد. بنابراین کمی کرم مرطوب‌کننده صورت داخل آن بریزید و تکان دهید تا بتوانید از تمامی باقی‌مانده کرم استفاده کنید.

۲- برش تیوب‌های پلاستیکی محصولات و استفاده از باقی‌مانده آن‌ها در داخل تیوب

قبل از دور انداختن تیوب‌های پلاستیکی محصولات، آن را با قیچی ببرید و از باقی‌مانده آن محصولات در دیواره‌های داخلی تیوب، استفاده کنید. برای نگهداری باقی‌مانده محصول از یک قوطی با دهانه بزرگ‌تر استفاده کنید تا هنگام نیاز، به راحتی آن را خارج نمایید.

۳- تازه کردن سطح پودرهای فشرده با چسب پهن

چربی صورت، باعث سفت شدن لایه رویی پودرهای فشرده می‌شود. با استفاده از یک تکه چسب پهن، بخش سفت شده رویی پودر را جدا کنید. بدین طریق، پودر شما مثل روز اول خواهد شد.

۴- پاک کردن باقی‌مانده ذرات روی پالت سایه چشم با یک تکه پنبه و کمی الکل

کمی الکل روی قسمت‌هایی از پالت سایه چشم که آغشته به پودر سایه شده‌اند اسپری کنید. این کار، هم رنگ واقعی سایه‌ها را دوباره برمی‌گرداند و هم آن‌ها را ضدعفونی می‌کند.

۵- فشرده کردن سایه چشم خرد شده با الکل

به سایه و یا هر پودر فشرده خورد شده، کمی الکل اضافه کنید تا به حالت خمیر درآید. سپس آن را با پشت قاشق یا انگشت بفشارید. هنگامی که الکل تبخیر شد، پودر دوباره سفت شده و قابل استفاده می‌باشد.

۶- رقیق کردن ریمل، خط چشم و سایه چشم کرمی خشک شده با سرم نرمال سالین

زمان استفاده مناسب از یک ریمل یا خط چشم، سه ماه است. اما اگر قبل از این زمان خشک شدند، چند قطره سرم نرمال سالین (سرم فیزیولوژیک) داخل آن بریزید تا دوباره تازه شوند.

۷- تمیز کردن آرایش و چسب مژه مصنوعی با کمی الکل و برس ریمل

برس را به آرامی بین مژه‌های مصنوعی کشیده و بدون خراب کردن شکل، آن‌ها را تمیز نمایید. به این طریق، نیازی به خرید مژه مصنوعی‌ جدید نیست.

۸- استفاده از ریملِ در حال تمام شدن با قرار دادن آن در آب گرم

اگر ریمل شما در حال تمام شدن است آن را قبل از استفاده، کمی در آب گرم بگذارید تا بتوانید از مواد باقی‌مانده روی دیواره داخلی‌اش نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از مصرف ریمل‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته، بپرهیزید.

۹- بیرون آوردن حلقه پلاستیکی گردن لوله رژلب مایع

اگر رژلب مایع شما تقریبا تمام شده است حلقه پلاستیکی گردن لوله رژ را بیرون بیاورید. حلقه خروجی لوله رژ مایع، به عنوان محلی برای گرفتن رژلب اضافی از روی برس است. اما وقتی رژ رو به اتمام است با درآوردن این حلقه از سر لوله، می‌توانید به مقداری از مایع رژ که زیر آن جمع شده است دسترسی پیدا کنید.

۱۰- درست کردن رژلب شکسته با کمک یک فندک

هر دو قسمت رژ را از محل شکسته‌شده به شعله نزدیک کنید تا کمی ذوب شود ولی نسوزد. سپس این دو قسمت را به هم بچسبانید و تا قبل از سرد شدن، آن را با انگشت صاف کنید.

۱۱- ساخت رژلب دلخواه با سایه چشم خردشده و وازلین

اگر نمی‌خواهید سایه چشم‌تان هدر برود و فکر می‌کنید رنگ آن برای لب بهتر است آن را خرد کنید و با کمی وازلین مخلوط نمایید. و در ظرف کوچکی نگهداری کنید.

۱۲- درست کردن لاک مورد علاقه با سایه چشم

کمی از سایه خرد شده را در برق ناخن بریزید و هم بزنید. هرچه پودر سایه بیش‌تری بریزید لاک پررنگ‌تری خواهد داشت

۱۳- افزایش طول عمر لاک، رژلب و عطر با نگهداری در یخچال

گرما و نور می‌تواند ترکیبات این محصولات و در نتیجه رنگ، بو و بافت آن‌ها را تغییر دهد. محیط‌های تاریک و سرد برای نگه‌داری لاک، رژلب و ادکلن‌ها بهتر است.

۱۴- باز کردن در لاک خشک‌شده با قرار دادن آن در آب گرم

از قرار دادن تمام شیشه لاک در آب گرم خودداری کنید زیرا سبب تغییر رنگ لاک و کاهش ماندگاری آن می‌شود.

۱۵- درست کردن لوسیون بدن با رایحه دلخواه

با ریختن چند قطره از عطر خود داخل لوسیون‌های بدون بو، یک لوسیون با رایحه دلخواه خود بسازید.

۱۶-شستشوی منظم برس‌های آرایشی

اکثر برس‌های آرایشی گران‌قیمت هستند پس بهتر است آن‌ها را به‌طور منظم بشویید. موهای برس را زیر آب بگیرید، آن‌ها را به روغن زیتون و سپس شامپو بچه آغشته کنید، کاملا آب بکشید و به صورت افقی بگذارید تا خشک شوند.

منبع:ordme.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *