زیبایی

کاربردهای شگفت انگیز چای کیسه ای

کاربردهای شگفت انگیز چای کیسه ای

کاربردهای شگفت انگیز چای کیسه ای

درمورد کاربرد های دیگر چای کیسه ای چیزی می دانید؟این مقاله به شما یاد میدهد برای چه مسائل جالبی میتوانید از چای کیسه ای استفاده کنید.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،‌ لیستی از موارد مصرف چای کیسه ای را برای شما لیست کرده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید:

رفع پف چشم

اگر خواب بد شبانه باعث پف کردن صورت شما می شود، چند چای کیسه ای کافئین دار ممکن است کمک کننده باشد. آنها را در آب گرم خیس کنید، مثل اینکه می خواهید یک فنجان چای درست کنید، سپس آنها را برای چند دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند. یک کیسه روی هر چشم به مدت 5 دقیقه می تواند پف کردگی را کاهش دهد و رگ های خونی نزدیک چشم شما را کوچکتر کند.

کمک به شرایط پوستی

اگر با جوش های خارش دار و دردناک مواجه هستید، حمام آغشته به چای سیاه ممکن است به کاهش التهاب و تسکین پوست شما کمک کند و تحقیقات نشان می‌دهد که پانسمان‌های مرطوب تهیه شده با چای سیاه می‌توانند در درمان سایر بیماری‌های پوستی که می‌توانند باعث خارش پوست شوند، مانند درماتیت صورت، به خوبی تاثیر گذار باشند.

درمان آسیب های جزئی

پانسمان چای سیاه می تواند به کاهش درد و کاهش تورم ناشی از خراش های کوچک یا کبودی کمک کند. چای کیسه ای را باز کنید، چای را بخارپز کنید و بگذارید خنک شود، سپس آن را برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده فشار دهید.

از بین بردن نیش حشرات

یک چای کیسه ای می تواند بر درد و خارشی که پس از نیش زدن یک حشره ایجاد می شود، تأثیر بگذارد. فقط کیسه را خیس کنید، آن را فشار دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بماند.

تسکین درد دندان

اگر دندان درد دارید، یک چای کیسه ای گرم نعناع اگر آن را روی دندان و لثه خود نگه دارید، ممکن است کمی شرایط شما را تسکین دهد. اسید موجود در چای می تواند به لخته شدن خون کمک کند. بنابراین گاز گرفتن چای کیسه ای ممکن است به کنترل خونریزی بعد از کشیدن دندان کمک کند.

کاهش درد ناشی از شیردهی

چای کیسه ای می تواند به عنوان کمپرس به مادران شیرده کمک کند تا درد نوک سینه ها را کاهش دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که خیس کردن یک چای کیسه‌ای با آب گرم، فشار دادن مقدار اضافی آن و سپس استفاده از آن به مدت ۱۵ دقیقه، چهار بار در روز، ممکن است جریان خون را افزایش داده و به بهبود سریع‌تر شما کمک کند.

پاکسازی جوش های سرسیاه

اسکراب تهیه شده از برگ های چای سبز می تواند پوست چرب را عمیقا تمیز کرده و به خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه کمک کند. یک چای کیسه ای را باز کنید و 1 قاشق چایخوری برگ را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را به آرامی به مدت 2 تا 3 دقیقه روی آن ناحیه بمالید و سپس با آب ولرم بشویید. سپس صورت خود را خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

پارچه های رنگی

قرن هاست که از گیاهان برای رنگ دادن به لباس ها و منسوجات استفاده می شود و برگ های چای نیز از این قاعده مستثنی نیستند. چای کیسه ای می تواند به عنوان یک رنگ طبیعی برای ایجاد ظاهر و طرح های جدید، به ویژه برای مواد ساخته شده از پنبه استفاده شود. چای را از کیسه خارج کرده و با آب به اندازه ای گرم کنید که روی آن را بپوشاند. بعد از حدود یک ساعت، زمانی که برگها پژمرده به نظر می رسند، برگ ها را صاف کنید. چیزی که باقی می ماند رنگ است.

رشد سریع گیاهان

گیاهان برای رشد سالم به نیتروژن نیاز دارند چرا که یک واحد ساختمانی اساسی DNA آنهاست و برگ های چای مقدار زیادی از آن را دارند. مطالعات نشان می‌دهند که مخلوط برگ‌های چای استفاده شده با خاک می‌تواند به رشد سریع‌تر شاخه‌ها و ریشه‌ها کمک کند و تولید مواد شیمیایی را در گیاهان افزایش دهد.

کمپوست

برگ های چای کمک زیادی به توده کمپوست می کنند و انداختن کیسه های چای پای گیاه می تواند به جلوگیری از زباله های غیر ضروری کمک کند. اما بسیاری از کیسه های چای دارای مقدار کمی پلاستیک به نام پلی پروپیلن هستند که نمی توان آن را شکست. بنابراین به دنبال مواردی باشید که پلاستیک در آنها وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *