زیبایی

چگونه از خشکی شدید پوست در سرما پیشگیری کنیم؟

چگونه از خشکی شدید پوست در سرما پیشگیری کنیم؟
خشکی پوست، اگزما، بثورات و آلرژی در این آب و هوا شایع است و سالمندان و افرادی که به سایر بیماری‌ها مانند دیابت، اختلالات تیروئید و … مبتلا هستند، بیشتر با این مشکلات و عارضه‌های پوستی مواجه می‌شوند.

چگونه از خشکی شدید پوست در سرما پیشگیری کنیم؟

هوای زمستان سرد و خشک است و به همین دلیل باید از تغییرات اندکی که با تغییر فصل پوستمان با آن روبرو می‌شود آگاه باشیم چرا که توجه به موقع به این تغییرات به ما کمک می‌کند تا پیش از تبدیل شدن یک مشکل کوچک به یک عارضه جدی بتوانیم از پوست خود مراقبت کنیم.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از فرادید،خشکی پوست، اگزما، بثورات و آلرژی در این آب و هوا شایع است و سالمندان و افرادی که به سایر بیماری‌ها مانند دیابت، اختلالات تیروئید و … مبتلا هستند، بیشتر با این مشکلات و عارضه‌های پوستی مواجه می‌شوند.

نشریه “هندوستان تایمز” به نقل از یک متخصص هندی در این باره آورده است: به منظور جلوگیری از خشکی پوست در فصل سرما توصیه‌های کاربردی و مفیدی وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم:

* از پاک کننده‌های ملایم و بدون صابون برای پوست خود استفاده کنید، زیرا لایه چربی پوست را از بین نمی‌برند. صابون‌ها و مواد پاک کننده شیمیایی می‌توانند پوست را به خصوص در زمستان خشک کنند.

* وقتی صحبت از جلوگیری از خشکی پوست در زمستان می‌شود، نمی‌توان فایده استفاده از مرطوب کننده غلیظ با کیفیت خوب را دستکم گرفت. به جای لوسیون ها، کرم‌ها را انتخاب کنید، زیرا برای زمستان مناسب‌تر هستند. روغن‌ها همچنین به عنوان نرم کننده‌های خوبی عمل می‌کنند و انتخاب خوبی هستند. استفاده از روغن‌های گیاهی می‌تواند به حفظ رطوبت، لطافت و هیدراته شدن پوست کمک کند. روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن دانه کنجد نیز انتخاب‌های خوبی هستند.

مطالب خواندنی:  زیبایی چشم بدون آرایش

* از دوش گرفتن طولانی مدت با آب گرم خودداری کنید. در حالی که ما اغلب دوست داریم پس از گرفتن دوش آب گرم، استراحت کنیم، اما نباید فراموش کنیم که آب گرم، لایه چربی را حل می‌کند و منجر به خشنی و خشکی پوست می‌شود.

همچنین یک متخصص پوست دیگر در این زمینه نکات مفیدی را ارائه کرده که عبارتند از:

– برای جلوگیری از ترک خوردن لب ها، پا‌ها و دست هایتان از وازلین و مرطوب کننده استفاده کنید.

– استفاده از کرم ضد آفتاب با ضریب محافظت ۱۵ یا بیشتر در صورتی که قصد دارید برای مدت طولانی در خارج از منزل باشید، ضروری است.

– با فرا رسیدن فصل زمستان، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید کاهش می‌یابد و این موضوع بر سطح ویتامین D شما تأثیر می‌گذارد. مصرف مکمل‌های این ویتامین می‌تواند به طرز شگفت انگیزی برای پوست شما مفید باشد.

– محیط اطراف خود را مرطوب نگه دارید. هوای خشک، رطوبت را از پوست شما خارج می‌کند و در چنین مواقعی با دستگاه‌های رطوبت‌ساز و مرطوب کننده هوا می‌توانید این کمبود را جبران کنید.

– با متخصص پوست خود مشورت کنید. اگر پوست شما خشک و خارش دار است و پوسته پوسته می‌شود یا مشکل دیگری دارید، بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

منبع:  ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *