زیبایی

نکاتی که باید قبل از کاشت ناخن بدانید

نکاتی که باید قبل از کاشت ناخن بدانید

نکاتی که باید قبل از کاشت ناخن بدانید

ناخن‌های مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند تا ظاهری مد داشته باشید یا مثلا اگر ناخن‌های واقعی‌تان رشد نکنند، ناخن‌های بلند داشته باشید . در حالی که خود ناخن ها مضر نیستند، گذاشتن و برداشتن آنها می تواند شامل اسیدها و سایر مواد شیمیایی باشد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. آسیب به ناخن های مصنوعی نیز می تواند منجر به عفونت قارچی و سایر مشکلات شود.
نکاتی که باید قبل از کاشت ناخن بدانید

به گزارش مجله زیبایی سبز  به نقل از سلامت نیوز ، اینها مطالبی است که باید قبل از رفتن به سالن یا داروخانه بدانید.

انواع ناخن

ناخن های مصنوعی در دو نوع اصلی وجود دارند: اکریلیک و ژل. نوع سوم، به نام ابریشم، اغلب برای ترمیم ناخن های آسیب دیده یا قوی تر کردن نوک ناخن استفاده می شود.
اکریلیک

این ماده پلاستیکی محبوب ترین انتخاب است. هنگامی که پودر را با مایع مخلوط می‌کنید و آن را روی نوک ناخن چسبانده شده برس می‌زنید، پوسته سختی تشکیل می‌دهد. شما باید ناخن های طبیعی خود را سوهان بکشید تا به اندازه کافی زبر شوند تا نوک ناخن به آن بچسبد.

از آنجایی که ناخن های واقعی شما همیشه رشد می کنند، در نهایت شکاف کوچکی بین کوتیکول خود و ناخن اکریلیک خواهید دید. شما باید هر 2 تا 3 هفته یکبار به سالن مراجعه کنید تا شکاف ها را پر کنید یا خودتان این کار را انجام دهید. مواد شیمیایی موجود در پرکننده و سوهان ممکن است ناخن واقعی شما را ضعیف کند.

اگر قبلاً عفونت قارچی دارید، ناخن مصنوعی می تواند آن را بدتر کند یا منجر به مشکلات دیگری شود.
ژل

اینها گرانتر هستند و از اکریلیک ها عمر طولانی تری دارند. ژل را مانند لاک معمولی روی ناخن رنگ می کنید. سپس ناخن های خود را زیر نور فرابنفش (UV) قرار دهید تا ژل سفت شود.

اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث آسیب به پوست، از جمله چین و چروک و لکه های پیری شود. نور فرابنفش بیش از حد می تواند باعث سرطان پوست شود. اما هیچ موردی از سرطان پوست ناشی از لامپ‌های UV در سالن‌های ناخن گزارش نشده است، حتی در میان مانیکوریست‌هایی که تمام روز دور چراغ‌ها کار می‌کنند.

مشکلات احتمالی

ناخن های مصنوعی می توانند برای ناخن های واقعی شما سخت باشند. مسائلی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

واکنش آلرژیک

مواد شیمیایی مورد استفاده برای چسباندن یا برداشتن ناخن های مصنوعی می تواند پوست شما را تحریک کند. ممکن است قرمزی، چرک یا تورم را در اطراف ناخن‌های خود مشاهده کنید.

عفونت های باکتریایی یا قارچی

اگر ناخن مصنوعی خود را به چیزی بکوبید، ممکن است ناخن واقعی خود را هم از دست بدهید. میکروب ها، مخمرها یا قارچ ها می توانند وارد شکاف شده و رشد کنند. عفونت باکتریایی می تواند ناخن های شما را سبز کند. از طرف دیگر، قارچ ناخن با یک نقطه سفید یا زرد روی ناخن شروع می شود. ناخن ممکن است با گذشت زمان ضخیم شود و در موارد شدید ممکن است خرد شود. اگر مشکوک به عفونت هستید به پزشک مراجعه کنید.

ناخن های ضعیف شده

برای از بین بردن ناخن های اکریلیک یا ژل، انگشتان خود را به مدت 10 دقیقه یا بیشتر در استون قرار دهید. این ماده شیمیایی برای ناخن های واقعی شما بسیار خشک می کند و می تواند پوست شما را تحریک کند. برخی از ناخن های مصنوعی باید سوهان کشیده شوند. این امر می تواند ناخن های طبیعی شما را نازک، شکننده و ضعیف کند.

آنچه شما می توانید انجام دهید

اگر به ظاهر ناخن های مصنوعی علاقه دارید، این نکات می تواند به شما کمک کند با خیال راحت از آن لذت ببرید.

اگر قبلاً به قارچ ناخن مبتلا بوده اید، از ناخن مصنوعی دوری کنید. از آنها برای پوشاندن مشکلات ناخن استفاده نکنید.
ناخن هایی بگیرید که بجای سوهان کردن، بتوان آن ها را خیس کرد.
از مانیکوریست خود بخواهید که کوتیکول ها را بیش از حد بریده و عقب نزند. آنها به محافظت در برابر عفونت کمک می کنند.
سالنی را انتخاب کنید که لاک ژل را با چراغ‌های LED، که دارای مقادیر کمتری نور UV هستند، سفت کند. قبل از رفتن به زیر نور، یک ضد آفتاب با طیف وسیع (UVA/UVB) روی دستان خود بمالید.
از کرم مرطوب کننده روی ناخن های خود استفاده کنید، به خصوص بعد از اینکه آنها را در استون آغشته کردید.
هر چند ماه یکبار به ناخن خود استراحت کنید. این به ناخن های واقعی شما اجازه تنفس می دهد و در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی بهبود می یابند.

منبع : سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *