زیبایی

مراقبت از پوست در فصل سرد سال

مراقبت از پوست در فصل سرد سال

مراقبت از پوست در فصل سرد سال

آشنایی با روش‌های مراقبت از پوست در فصل سرد کمک شایانی به جلوگیری از ایجاد بیماری‌های پوستی می‌کند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از باشگاه خبرنگاران برای مراقبت از پوست خود و مرطوب و سالم ماندن آن در روزهای سرد این نکات پیشنهادی رادر نظر بگیرید:

۱- بیشتر از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید:
شما ممکن است از مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که تنها مناسب بهار و تابستان است. اما همان گونه که فصل و وضعیت آب و هوا تغییر می‌کند، مراقبت‌های معمولی پوست نیز تغییر می‌کند. کرم مرطوب کننده‌ای را بیابید که پایه اصلی آن به جای آب، روغن باشد. زیرا روغن بر روی پوست لایه‌ای محافظ ایجاد می‌نماید که نسبت به کرم یا لوسیون، رطوبت بیشتری در خود نگه می‌دارد.

اما با این حال روغن‌ها را نیز باید با احتیاط انتخاب کرد. زیرا همه آن‌ها برای صورت مناسب نیستند. شما می‌توانید از لوسیون‌هایی که رطوبت را به خود جذب می‌کند، استفاده کنید.

۲- مصرف مداوم ضدآفتاب را فراموش نکنید:

کرم ضدآفتاب فقط برای روزهای تابستان نیست. آفتاب زمستان همراه با تشعشعی که بر روی برف دارد، می‌تواند به پوستتان آسیب وارد کند. سعی کنید از ضدآفتابی با تاثیر عمیق برای صورت و دست‌ها (اگر در معرض تابش آفتاب هستند) ۳۰ دقیقه پیش از خارج شدن از خانه استفاده کنید. در صورتی که به مدت طولانی در محیط بیرون هستید، بطور مداوم آن را تجدید کنید.

۳- مراقب دست‌های خود باشید:

پوست روی دستان شما از همه قسمت‌های بدن نازک‌تر است و غدد چربی کمتری دارد. این بدان معناست که مرطوب نگاه داشتن دست ها، به خصوص در سرما و آب و هوای خشک مشکل‌تر است. این امر سبب به وجود آمدن خارش و ترک می‌گردد. زمانی که در محیط بیرون هستید از دستکش استفاده کنید. اگر از دستکش‌های پشمی استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از حساسیت‌های احتمالی که پشم ایجاد می‌کند، اول یک دستکش نخی به دست کنید.

۴- از پوشیدن جوراب و دستکش مرطوب خودداری کنید:

دستکش و جوراب مرطوب می‌تواند باعث آسیب‌های پوستی نظیر خارش، ترک، سوزش یا حتی جوش‌های ناشی از اگزما شود.

۵- از دستگاه بخور استفاده کنید:

سیستم‌های گرمایشی مرکزی و همین طور بخاری ها، هوای گرم را درسراسر محیط خانه و دفتر کار شما پخش می‌کند. دستگاه‌های بخور باعث ایجاد رطوبت بیشتر در هوا می شود که به جلوگیری از خشکی پوست کمک می‌کند.
چندین دستگاه بخور را در مکان‌های مختلف خانه خود قراردهید تا رطوبت به طور یکسان درهمه جا منتشر شود.

۶- برای سلامتی خود آب بنوشید:

ممکن است این جمله را بارها شنیده باشید، نوشیدن آب به جوان ماندن پوست کمک می‌کند. این جمله یک باور قدیمی است. آب برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید است.

۷- مواظب پوست پای خود باشید:

سعی کنید برای از بین بردن پوست‌های مرده کف پا در فواصل معین از سنگ پا استفاده کنید. زیرا این کار به جذب سریع‌تر و عمیق‌تر مرطوب کننده‌هایی که مصرف می‌کنید بسیار کمک می‌کند.

۸- لایه برداری را امتحان نکنید:

اگر پوست صورتتان خشک است، از مصرف لایه بردارهای قوی، ماسک ها، پاک کننده‌های الکلی و تند و تیز و همه چیزهایی که چربی‌های ضروری پوست را از بین می‌برند، خودداری کنید. درعوض، از شوینده‌های ملایم، پاک کننده‌های غیر الکلی و به جای ماسک‌هایی که رطوبت را از پوست می‌گیرند، ماسک‌هایی که «آبرسان عمیق» هستند، استفاده کنید.

۹- با آب جوش حمام نگیرید:

به طور قطع، فرو رفتن درآب جوش پس ازفعالیت درهوای سرد، بسیار دل انگیز است. اما گرمای شدید دوش یا حمام آب داغ در واقع سبب از بین رفتن حفاظ چربی پوست می‌شود که می‌تواند باعث کمبود رطوبت آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *