زیبایی

شیوه درست شستن لباس‌های مخمل

شیوه درست شستن لباس‌های مخمل

شیوه درست شستن لباس‌های مخمل

لباس مخمل مثل دیگر لباس‌ها پس از چند بار استفاده احتیاج به شستشو پیدا می‌کند. ولی به علت حساسیت آنها، شیوه شستشوی لباس مخمل قدری فرق دارد.

شیوه درست شستن لباس‌های مخمل

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین، لباس مخمل نیز مثل دیگر لباس‌ها پس از چند بار استفاده احتیاج به شستشو پیدا می‌کند. ولی به علت حساسیت آنها، شیوه شستشوی لباس مخمل قدری فرق دارد. بنابراین چنانچه لباس مخمل دارید و می‌خواهید روش شستشوی لباس مخمل را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

نحوه شستن لباس مخمل با دست

لباس را پشت و رو کنید. سطح روی مخمل خیلی ظریف و آسیب پذیر است و سایش آن با سایر لباس‌ها و یا دست می‌تواند خیلی زود آن را خراب کند.

برای شستشوی مخمل بهتر است از شوینده‌های مایع ملایم استفاده کنید. همینطور مقدار زیاد شوینده استفاده نکنید و فقط دو یا سه قاشق مایع شستشو استفاده کنید.

کف زیاد نه فقط لباس را تمیزتر نمی‌کند بلکه سبب می‌شود آلودگی‌ها نتوانند از لباس خارج شوند و لباس کثیف بماند.

تقریبا آب با دمای بالا، عمر تمام جنس‌های گوناگون پارچه را کاهش می‌دهد و به بافت آن صدمه می‌زند.

در مورد مخمل آب با دمای بالا حتی مضرتر است. برای شستشو از آب سرد و چنانچه لباس شما زیاد کثیف است از آب ولرم استفاده کنید.

یک نکته را به یاد داشته باشید که مخمل هیچ وقت با چنگ زدن و سابیدن تمیز نخواهد شد.

برای رفع لکه‌ها آنها را مدت بیشتری در آب خیس کنید تا آسان‌تر تمیز شوند.

برای شستن آن فقط از حرکات آرام دست و فشار جزئی استفاده کنید.

برای آبکشی، اگر لباس‌های دیگر را یکبار آبکشی می‌کنید این کار را برای مخمل دو تا سه بار انجام دهید. مخمل پرزهای بلند و فشرده‌ای دارد و احتمال زیاد وجود دارد که کف به طور کامل از میان آنها خارج نشود.

مطالب خواندنی:  بهترین شیوه نگهداری از رب انار

برای خشک کردن مخمل، از آویزان کردن آن خودداری کنید. جنس مخمل به گونه‌ای است که به زودی حالت می‌گیرد.

چنانچه لباس مخمل را روی بند پهن کنید خواهید دید که جای بند رخت کامل روی آن می‌ماند و حالتش را عوض می‌کند. لباس را بر روی یک سطح صاف پهن کنید تا خشک شود.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Wash%20-4d4a37db76%20(4).webp

شستشو با ماشین لباسشویی

برای پیشگیری از صدمه رسیدن به بافت لباس، آن را به تنهایی یا با لباس‌های کم بشویید. تنظیمات ماشین لباسشویی را روی آب سرد تنظیم کنید. مایع لباسشویی بهترین شوینده برای لباس‌های مخمل است.

یکبار چرخه شستشو برای این نوع لباس کافی است و بعد از یک دور شستشو، ماشین لباسشویی را خاموش کنید. و در آخر آن را آویزان و یا در جای مسطحی پهن کنید.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Wash%20-4d4a37db76%20(2).webp

لکه‌گیری پارچه‌ مخمل

چنانچه روی لباس مخمل شما لکه‌ای به وجود آمد هرچه زودتر به لکه را پاک کنید. لکه را به آهستگی بدون اینکه پخش کنید از روی پارچه بردارید.

یک دستمال تمیز و مرطوب بردارید و آن به آرامی و در یک جهت روی لکه بمالید. در صورتی که لکه از روی پارچه پاک نشد قدری مایع‌ظرفشویی روی پارچه بریزید. از یک پارچه مرطوب دیگر برای شستشو استفاده کنید و مواد شوینده را از روی لکه بردارید. یک حوله تمیز روی لکه قرار دهید و بگذارید تا خشک شود.

شیوه اتو کردن لباس مخمل

بهتر است از اتو کردن لباس‌های مخمل خود پرهیز کنید می‌توانید برای صاف کردن چروک آن از بخار اتو کمک بگیرید اتو بخار را ۲اینچ  بالاتر از لباس نگه دارید و بگذارید بخار اتو به لباس شما برسد و از اتو کردن مستقیم به شدت خودداری کنید.

مطالب خواندنی:  عکس | با این ترفند نیمروی خود را مثل توی عکس‌ها درست کنید

اتو کردن مستقیم لباس‌های مخمل سبب صدمه به الیاف آن خواهد شد. بهتر است لباستان را به گونه‌ای قرار دهید که چروک نشود تا مجبور نباشید آن را اتو کنید.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Wash%20-4d4a37db76%20(3).webp

منبع:بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *