زیبایی

سرکه سیب و چای ؛ بهترین درمان خانگی جوش صورت

سرکه سیب و چای ؛ بهترین درمان خانگی جوش صورت
پیدا کردن راهی برای درمان جوش صورت یا آکنه دغدغه افراد بسیاری است و گاهی اوقات وجود آکنه روی پوست صورت به یک کابوس واقعی تبدیل می‌شود. در این مطلب دو راهکار ساده برای درمان خانگی جوش صورت معرفی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

سرکه سیب و چای ؛ بهترین درمان خانگی جوش صورت

آکنه و پیدا کردن راهی برای درمان آن دغدغه افراد بسیاری است و گاهی اوقات وجود آکنه روی پوست به خصوص پوست صورت به یک کابوس واقعی تبدیل می‌شود. اما واقعیت این است که راه‌حل‌هایی برای مقابله با آکنه خفیف و جوش‌های سرسیاه وجود دارد؛ راه‌حل‌هایی که هم نوجوانان و هم بزرگسالان را درگیر خود کرده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین،مواد در دسترس و ارزانی مانند چای سبز یا سرکه سیب می‌توانند به شما کمک کنند تا از شر آکنه خفیف خلاص شوید. برای موارد جدی‌تر یا مداوم، بدیهی است که باید از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.

بهترین درمان خانگی جوش صورت

در این مطلب دو راهکار ساده – استفاده از چای سبز و سرکه سیب – برای درمان خانگی و موثر جوش صورت معرفی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

چای برای کمک به کاهش ترشح چربی

سرکه سیب و چای ؛ بهترین درمان خانگی جوش صورت

حتما موقع خرید لوازم آرایشی دیده‌اید که در تعداد زیادی از محصولات ضد آکنه چای سبز به کار رفته است. این امر تصادفی نیست چای سفید و به خصوص چای سبز – به دلیل خواص فوق العاده‌ای که دارند – هر دو راه حل‌های طبیعی برای افراد مستعد آکنه هستند.

علت اصلی استفاده از چای سبز در محصولات ضد آکنه، نقشی است که در کاهش ترشح سبوم (یک ماده روغنی است که توسط غدد چربی بدن شما تولید می‌شود) ایفا می‌کند؛ چراکه ترشح بیش از حد این ماده روغنی دقیقا یکی از دلایل آکنه است.

استفاده از چای سبز به شکل روغن، ماسک، کرم یا سرم می‌تواند به درمان آکنه کمک کند.

مطالب خواندنی:  تاثیر داروی آرتروز در رویش مجدد موی بیماران دچار طاسی منطقه ای

توجه داشته باشید که نباید چای سبز را با روغن درخت چای اشتباه گرفت؛ چراکه اتفاقا این روغن لکه‌ها و لک‌های آکنه را خشک می‌کند.

سرکه سیب برای مبارزه با جوش‌های سرسیاه

سرکه سیب و چای ؛ بهترین درمان خانگی جوش صورت

از سرکه سیب می‌توان برای از بین بردن جوش‌های سرسیاهی که بسیاری از افراد را آزار می‌دهد، استفاده کرد. سرکه سیب، سرشار از مواد مغذی، اسیدهای آلی و نمک‌های معدنی است و یک عامل ضد باکتری قوی به شمار می‌رود. سرکه سیب پوست را به طور کامل تمیز می‌کند و آلودگی‌هایی را که در طول روز روی پوست می‌نشینند، از بین می‌برد.

کارکرد شگفت‌انگیز سرکه سیب این است که به کاهش منافذ باز پوست و خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. علاوه بر اینها، سرکه سیب یک درمان طبیعی، ارزان و در دسترس است که خود نقطه قوتی به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *