زیبایی

روش صحیح استفاده از پاک کننده آرایش چشم کدام است؟

روش صحیح استفاده از پاک کننده آرایش چشم کدام است؟

روش صحیح استفاده از پاک کننده آرایش چشم کدام است؟

 

باور کنید یا نه، استفاده صحیح از پاک کننده چشم تنها مربوط به انتخاب بهترین پاک کننده آرایش چشم نیست، بلکه نحوه استفاده از پاک کننده نیز بسیار مهم است.

این روز‌ها، اکثر لوازم آرایشی، ماندگاری طولانی داشته و ضد آب هستند. به همین خاطر برای پاک کردن آرایش خصوصا پاک کردن چشم‌ها، باید از بهترین پاک کننده آرایش چشم با کیفیت و مرغوب استفاده کرد تا آسیب کمتری به پوست اطراف چشم‌ها و پوست صورت برسد.

در این مقاله داریم بهترین تکنیک‌ها و محصولات معرفی شده توسط متخصصین پوست و آرایشگران حرفه‌ای را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.
پاک کننده آرایش چشم دو فاز چیست؟

تفاوت پاک کننده چشم دو فاز و پاک کننده آرایش تک فاز یا معمولی، در خصوص نوع کالای آرایشی است. پاک کننده‌های تک فاز یا معمولی برای همه نوع آرایشی از چشم‌ها تا صورت گرفته مناسب هستند. اگر از لوازم آرایشی ضد آب مانند ریمل‌های ضد آب و یا رژلب‌ های ماندگار و ضد آب استفاده می‌کنید، برای پاک کردن آن باید از پاک کننده آرایش دوفاز استفاده کنید.

جای تعجب نیست که همه آن‌ها در یک مورد اتفاق نظر دارند: “کشیدن پوست باعث آسیب رساندن به پوست و شکستن عروق خونی ظریف می‌شود”

بدین ترتیب حین پاک کردن آرایش چشم، بدون رعایت تکنیک‌های درست، ممکن است ناحیه نازک پوست حساس اطراف چشم خود را پاره کنید. برای اینکه با استفاده از پاک کننده، آرایش چشم‌های خود را به درستی و به روش اصولی پاک کنید، ادامه مطالب را از دست ندهید.
آرایش چشم را به آرامی پاک کنید.

قبل از اقدام به پاک کردن آرایش و استفاده از پاک کننده آرایش چشم، دست‌های خود را بشویید تا از انتقال باکتری به صورت و تحریک چشم‌ها جلوگیری کنید. یکی از مهمترین مراحل آرایش چشم، انتخاب بهترین پاک‌کننده آرایش و سپس نحوه استفاده درست از آن است. تکنیکی که برای استفاده از پاک کردن آرایش چشم استفاده می‌کنید، در جلوگیری از آسیب پوست بسیار مؤثر است.

برای پاک کردن آرایش چشم از روش‌های کشیدن پوست زیر چشم و یا مالش خشن خودداری کنید. برای این کار می‌توانید از مالش ملایم و حرکات دایره‌ای نرم برای پاک کردن آرایش چشم، بدون آسیب رساندن به پوست استفاده کنید.
از پد‌های آرایشی به همراه پاک کننده آرایش استفاده کنید.

اگر چه با استفاده از پد‌های آرایشی تا حد زیادی می‌توانید محصولات آرایشی را از روی پوست خود پاک کنید، اما معمولا مقداری از آن باقی می‌ماند. برای این کار بهتر است که از پاک کننده آرایش چشم دو فاز یا پاک کننده آرایشی معمولی استفاده کنید. برای جلوگیری از تحریک پوست بهتر است از دستمال مرطوب بدون عطر و الکل استفاده کنید.
پاک کننده چشم را از روی پوست بشویید.

اگرچه بسیاری از افراد این مرحله را نادیده می‌گیرند، به یاد داشته باشید که پاک کننده آرایش حاوی مواد شیمیایی زیادی است که باعث ماندگاری طولانی مدت آن می‌شود. بهتر است که اجازه ندهید این محصولات نگه دارنده روی پوست شما باقی بمانند.

باقی مانده این مواد روی پوست منجر به پیری زودرس پوست می‌شود. برای جلوگیری از این حالت می‌توانید از میسلار واتر یا یک صابون ملایم صورت استفاده کنید.

قبل از پاک کردن، آرایش خود را خیس کنید.

خیساندن چشم‌ها با پد‌های پنبه‌ای روشی بسیار ملایم برای پاک کردن آرایش چشم است. برای اینکار می‌توانید کل ناحیه چشم خود را با ژل بپوشانید، دو پد پنبه‌ای را به یا پاک کننده آرایش چشم شون آغشته کنید. آن‌ها را مانند خیار روی چشمان خود قرار دهید. پد‌ها را به آرامی تکان دهید. برای پاک شدن کامل آرایش چشمتان اجازه دهید ۱۵ ثانیه روی پوست باقی بماند. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. بعد از سی ثانیه به راحتی آرایش خود را پاک کنید. بعد از پاک کردن، بهتر است که پوست صورت خود با آب ولرم شستشو دهید.
برای محصولات آرایشی ضد آب، از پاک کننده چشم چرب استفاده کنید.

لایه‌های ضدآفتاب و آرایش ضد آب هیچ شانسی در برابر پاک کننده‌های آرایش چشم روغنی ندارند. برای این کار می‌توانید یک پد آرایشی را با پاک کننده آرایش دو فاز و یا پاک‌کننده چشم‌ها بر پایه روغن آغشته کنید. پد را به آرامی از گوشه داخلی چشم خود به بیرون بکشید. با این کار آرایش را از بین می‌برید و به بلند شدن آن از روی پوست و مژه‌ها کمک می‌کنید.

برای پاک کردن آرایش چشم، پد پنبه ای خود را تا کنید.

برای به حداکثر رساندن استفاده از پد پنبه ای خود، با هر بار کشیدن قسمت استفاده نشده را روی آن تا کنید. استفاده از همان سمت پد پنبه‌ای، آرایشی را که پاک کرده‌اید، دوباره به پوستتان باز می گرداند.

آرایش چشم و ریمل خود را با حرکات رو به پایین پاک کنید. پد یا پارچه را برگردانید و به سمت بالا حرکت کنید تا زیر مژه های بالایی قرار بگیرید. استفاده از این روش باعث می شود که برای پاک کردن تنها از یک پد پنبه ای استفاده کنید.
برای پاک کردن آرایش چشم از بهترین نوع این محصول استفاده کنید.

ناحیه چشم نازک‌ترین پوست صورت و حساس‌ترین قسمت آن است. بهتر است برای پاک کردن آرایش چشمتان محصول مرغوب و با کیفیتی در نظر بگیرید. مراقب باشید که از محصولاتی استفاده کنید که اولا تازه باشند، دوما از مواد مرغوبی تشکیل شده باشند.
بهترین پاک کننده آرایش چشم و صورت

برای اینکه بهترین پاک کننده آرایش چشم و صورت را انتخاب کنید، کافیست که دقت کافی داشته باشید و از برند‌های معتبر محصولات آرایشی پاک کننده چشم معمولی یا پاک کننده چشم دوفاز مناسب را انتخاب کنید. برای این منظور کافیست که وب‌سایت را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *