زیبایی

روش استفاده صحیح از کانسیلر برای افزایش ماندگاری و زیباتر شدن آرایش

روش استفاده صحیح از کانسیلر برای افزایش ماندگاری و زیباتر شدن آرایش

کانسیلر زیر چشم در هر فصل مشکلات مخصوص خودش را ایجاد می کند؛ در تابستان به محض اینکه به محل کار خود برسید شل شده و از بین می رود؛ در زمستان در خطوط زیر چشم نفوذ کرده و باعث می شود پوست شما خشک و برفکی شود. با این حال نباید پوشاندن حلقه های سیاه زیر چشم در طول روز برای شما تبدیل به یک چالش شود؛ برای این کار فقط باید لوازم مناسب را در بین مجموعه لوازم آرایشی خود داشته باشید و روش استفاده صحیح از کانسیلر را بلد باشید تا پوست شما طراوت خود را حفظ کند.
روش استفاده صحیح از کانسیلر :

قدم اول

قدم اول در آموختن روش استفاده صحیح از کانسیلر که موجب ماندگاری آن در طول روز هم می شود، آب رسانی به پوست لطیف زیر چشم است. حفظ سطح رطوبت این ناحیه کمک می کند نواحی زیر چشم نرم بماند و طبیعتا کانسیلر نیز به مقدار کمتری به خطوط کوچک زیر چشم نفوذ کند. بنابراین حتما پوست خود را با کرم دور چشم آماده کنید؛ به این صورت که یکبار در شب و دوباره ۱۰-۱۵ دقیقه قبل از شروع آرایش این کار را انجام دهید. در طول تابستان یک کرم دور چشم مرطوب کننده و سبک می تواند کرم مورد نظر شما، هنگام خواب و همچنین صبح ها باشد. نکته ی مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که وقتی دمای هوا کاهش پیدا می کند باید لایه مرطوب کننده شبانه خود را ضخیم تر بزنید.

قدم دوم

بعد از اینکه مرطوب کننده کاملا جذب شد، پوست شما برای استفاده از کانسیلر آماده است. برای استفاده از آن فرمولی نرم به کار ببرید که منعکس کننده ی نور باشد؛ لایه ای از کانسیلر استفاده کنید که تنها کمی روشن تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد، نه اینکه ترکیبی ضخیم ایجاد کند تا جوش های شما پوشیده شود. اگر کانسیلری انتخاب کنید که یک یا دو درجه روشن تر از پوست شما باشد، زیر چشم های تان باز هم سیاه باقی می ماند. آرایشگران می گویند اگر از کانسیلری استفاده کنید که رنگ آن گرم تر از کرم پودری باشد که برای بقیه ی صورت خود استفاده می کنید، تکنیک مناسبی در استفاده از کانسیلر ایجاد می شود. کانسیلری که ته رنگ گلبهی ملایم داشته باشد، درجه ی تیرگی حلقه های سیاه را متناسب با بقیه ی صورت کمتر کرده و کمک می کند تا بقیه تصور کنند که استراحت کافی داشته اید و حتی برای حضور در مراسم های مهم هم آماده هستید.

قدم سوم

آرایشگران حرفه ای در مورد روش استفاده صحیح از کانسیلر توصیه می کنند که آن را در قسمت های کوچک و از بخش داخلی چشم به سمت بیرون بزنید و پخش کنید. در واقع به آن به چشم اشعه ی نوری نگاه کنید که از زیر چشم به بیرون می تابد. با انگشت میانی یا یک براش آرایشی ، تکه های کانسیلر را با ضربه های ملایم روی پوست پخش کنید تا محو شده و رگه دار نشود. کانسیلر بر روی پوست های چرب ممکن است در وسط روز به هم ریخته و کثیف شود؛ بنابراین سعی کنید برای این نوع پوست ها کانسیلر را به همراه یک پودر براق کننده استفاده کنید.

قدم چهارم

اگر می خواهید مطمئن باشید که پوست صورت تان با کانسیلر چروک نمی شود، کرم دور چشم صبح خود را با یک ابزار آرایشی اساسی تر عوض کنید؛ این وسیله می تواند پرایمر سایه چشم باشد که با آن زیرسازی انجام می شود. آرایشگران می گویند اغلب دیده شده که استفاده ی زیاد از پنکیک و کرم زیر چشم باعث بیشتر شدن جلوه ی خطوط ریز می شود و این مسئله ربطی هم به سن ندارد. با استفاده از پرایمر سایه چشم به عنوان پایه و زیرساز قبل از کانسیلر زدن، باعث می شوید کانسیلر در جای خود بماند و به علاوه بافت ابریشمی و نرمی ایجاد کند که برای پوست حس جوانی و تازگی به وجود می آورد. در قدم نخست می توانید از پرایمر و در مرطوب سازی صبحگاهی استفاده کنید به نحوی که زمان زیادی داشته باشد تا اثر خارق العاده ی خود را قبل از کاربرد کانسیلر به جا بگذارد.

گر هنوز هم کانسیلر شما بر روی پوست تان نمی ماند، قلم کانسیلر را رها کنید و یک کرم مرطوب کننده بردارید. استفاده ی زیاد از کانسیلر باعث انباشته شدن و کیکی شدن آن در زیر چشم های شما می شود و پف زیر چشم ها را برجسته تر می کند؛ پس اگر به دنبال روش استفاده صحیح از کانسیلر و همچنین افزایش ماندگاری آن هستید، در گوشه های زیرچشم خود کمی مرطوب کننده بزنید و به سمت بینی محو کنید تا بدون اینکه آن را روی کانسیلر زده باشید ماندگاری آن را افزایش دهید

منبع:rimoj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *